י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"ריח של מינכן באוויר"

שר ההגנה הבריטי ביטל חופשה משפחתית עקב המצב

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר כי הוא מבטל חופשה משפחתית על רקע החשש מפני "החמרת המצב באוקראינה"

שר ההגנה הבריטי ביטל חופשה משפחתית עקב המצב
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, הודיע בטוויטר שהוא חוזר ללונדון - זאת לאחר שאמש הזהיר כי כוחות רוסיים עלולים לפלוש לאוקראינה בהתראה קצרה.

על פי ההערכות, 130,000 חיילים רוסים וכוח אש כבד נאספו לאורך גבול אוקראינה על ידי הנשיא פוטין בשבועות האחרונים. כוח הפלישה הפוטנציאלי הניע את ארה"ב ובריטניה, יחד עם מדינות אירופיות אחרות, להזהיר את אזרחיהן לעזוב את המדינה כל עוד הם יכולים, גם ישראל קראה לאזרחי המדינה לעזוב במהירות את אוקראינה.

וואלאס, אב לשלושה, כתב בטוויטר, "לאחר שחזרתי ממוסקבה מוקדם בשבת בבוקר ובגלל שאנו מודאגים מהחמרה במצב באוקראינה, ביטלתי סוף שבוע ארוך מתוכנן בחו"ל עם משפחתי ואחזור ללונדון".

כזכור שר החוץ לשעבר דומיניק ראאב, ספג ביקורת בשנה שעברה על כך שנשאר בחופשה בים התיכון כשאפגניסטן נפלה לידי הטליבאן. גורם ביטחוני בכיר אמר ל'דיילי מייל' "ככל שהאירועים מחמירים, שר החוץ קיצר סוף שבוע ארוך מתוכנן עם ילדיו". בראיון ל"סאנדיי טיימס" ביום ראשון, אמר וואלאס כי יש "ריח של מינכן באוויר", כשהוא מתייחס להסכם מ-1938 שאפשר לגרמניה לספח מדינות, בתקווה שזה ימנע התפרצות מלחמה.

שנה בלבד לאחר מכן, מלחמת העולם השנייה החלה כאשר היטלר פלש לפולין, כאשר מאמציו של ראש ממשלת בריטניה דאז, נוויל צ'מברליין, לשמור על השלום לא צלחו.

בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}