ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
תלמידים צעדו במחאה

סטודנט יהודי נאלץ להשתתף בתפילה נוצרית

יותר מ-100 תלמידים בבית ספר תיכון ציבורי במערב וירג'יניה ערכו ביום רביעי האחרון מחאה על שכפו עליהם להשתתף בתפילה נוצרית במהלך יום הלימודים

סטודנט יהודי נאלץ להשתתף בתפילה נוצרית
סטודנטים צילום: pixabay

יותר מ-100 תלמידים עזבו את הכיתות שלהם בבית ספר תיכון ציבורי במערב וירג'יניה, בקריאות "הפרדה בין הכנסייה למדינה" ו"האמונה שלי, הבחירה שלי". על פי דיווחים מקומיים אבטחת בית הספר חסמה עיתונאים שניסו לסקר את ההפגנה.

בת'אני פלינטון, יהודיה ממערב וירג'יניה שבארצות הברית, סיפרה לסוכנות הידיעות AP כי לבנה נאמר כי אינו יכול לעזוב את התפילה שהתקיימה בבית ספר תיכון הנטינגטון לפני מספר ימים.

"זהו סיטואציה לא הוגנת לחלוטין ולא מקובלת להכניס אליו ילד", אמרה פלינטון. "אני לא נגד אמונתם, אבל יש זמן ומקום לכל דבר - ובבתי ספר ציבוריים, במהלך יום הלימודים, זה לא הזמן והמקום".

מטיף נוצרי אוונגליסטי שהפציר בסטודנטים להתקרב לנצרות, נאם באירוע, שהתקיים בזמן קבוע המיועד ללימוד, תפילה או אורחים שנואמים בפני התלמידים, כך אמרו תלמידים ל-AP. האירוע אורגן על ידי קבוצה בשם Fellowship of Christian Atletes, המארגנת תפילה נוצרית בבתי ספר ובקהילות ברחבי ארצות הברית ומחוצה לה.

כשהתלמידים הגיעו לאירוע באודיטוריום של בית הספר, נאמר להם "למסור את חייהם למען אותו האיש" כדי "למצוא ישועה". התלמידים אוימו כי "אלה שלא יילכו אחרי התנ"ך ילכו לגיהנום כשימותו".

דובר בית הספר אמר ל-AP כי "התפילה אמורה להיות וולונטרית" (רצון חופשי) אבל שני מורים קראו בטעות לכל התלמידים שלהם להגיע. "זה מצער שזה קרה", אמר הדובר, ג'ד פלורס. "אנחנו לא מאמינים שזה אי פעם יקרה שוב".

מקס ניברט, בכיר בבית הספר התיכון הנטינגטון שהשתתף בצעדת המחאה שם, אמר ל-AP שהאירוע מהווה הפרה של ההפרדה בין דת ומדינה. "אני לא חושב ששום סוג של פקיד דתי צריך להתארח בבניין במימון משלם המיסים במטרה מפורשת לנסות לשכנע קטינים להתנצר אחרי שעות הלימודים", אמר ניברט.

וירגיניה נצרות בית ספר יהודי סטודנט יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד