כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
שמונה נוספים נחקרים

הטלוויזיה הגרמנית פיטרה חמישה עובדים אנטישמים

חברת תקשורת גרמנית פיטרה חמישה עובדים בעקבות חקירה עצמאית שביצעה בגין התבטאויות אנטישמיות במקום העבודה. לפי גורם בערוץ, ארבעה מהם עבדו במחלקה הערבית. שמונה עובדים נוספים נחקרים בימים אלה

הטלוויזיה הגרמנית פיטרה חמישה עובדים אנטישמים
צופים בישראל בהצהרת טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת התקשורת הגרמנית Deutsche Welle (DW) פיטרה חמישה עובדים בעקבות חקירה עצמאית בגין האנטישמיות במקום העבודה. לפי גורם בערוץ, ארבעה מהם עבדו במחלקה הערבית. שמונה עובדים נוספים נחקרים בימים אלה.

החקירה נפתחה בדצמבר האחרון כאשר התקשורת הגרמנית סיקרה את נושא ההצהרות האנטישמיות של עובדי DW ברשתות החברתיות. אחד העיתונאים כינה את ישראל "סרטן שצריך להיפטר", אחר קבע כי "הלובי היהודי שולט במוסדות גרמניים רבים", שלישי השווה את היהודים לנמלים ש"פולשות דרך נקודות תורפה". כתוצאה מכך, חברת התקשורת לא רק פיטרה עובדים, אלא גם נאלצה להפסיק לעבוד עם ערוצי טלוויזיה ערביים, בהם ערוץ ירדני וערוץ לבנוני.

כמו כן, הנהלת DW הודיעה כי תגבש כללים שמטרתם תהיה להילחם באנטישמיות בחברה. מערכת שמורכבת מעשר נקודות, שבין היתר אוסרות על העלאת ספקות לגבי השואה ושלילת זכותה של ישראל להתקיים.

מנהל חברת המדיה פיטר לימבורג אמר שהוא ועמיתיו "מצטערים באמת על השערורייה" והדגיש כי "עצם הרעיון של משלמי המסים הגרמנים לממן אנטישמים מפחיד את יהודי גרמניה והעולם".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ערוץ DW הגרמני החליט לנתק קשרים עם הטלוויזיה הירדנית וזאת בשל "תוכן אנטישמי מגעיל" שהתפרסם בערוץ נגד היהודים וישראל, כולל הכחשת השואה. בדצמבר האחרון הושעו ארבעה עובדים בערוץ הגרמני לאחר שהתבטאו באופן אנטישמי והמעיטו בחומרת השואה.

איגוד השידור הגרמני הבינלאומי 'דויטשה וולה', הודיע לאחר הגילוי, כי הוא מפסיק את שיתוף הפעולה עם הערוץ הירדני 'Roya TV' בגלל חששות לגבי תוכן אנטי-ישראלי ואנטישמי וקריקטורות ברשתות החברתיות שלו.

תחקיר נפרד על 'Roya TV', מצא כי התחנה מפיצה תעמולה נגד ישראל במשך שנים. ישראל אף פעם לא מכונה בשמה, אלא תמיד נקראת "הכובש". בנוסף, ישראלים שנרצחו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים מכונים "מתנחלי הכיבוש", בניגוד לפלסטינים שנהרגו במהלך מלחמות או לאחר ביצוע התקפות טרור, המכונים "שהידים". החברה מסרה כי היא "מתרחקת בתוקף מתכנים מסוג זה, ומצטערת על ההערכה הראשונית ש-Roya TV אינה אנטי-ישראלית".

אנטישמיות בגרמניה תחנת טלוויזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד