ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מסקנת המשטרה

דיווח: הבקשה לצותת לשרה ויאיר נתניהו • מי בלם?

חוקר בכיר לשעבר במשטרה טוען כי המשטרה ביקשה לצותת לבני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר - אך היועץ המשפטי דאז אסר זאת: "אמרנו ששרה מפרפרת אותנו בחקירה, ואנחנו לא יכולים אפילו לבדוק לה את הטלפון" | המסקנה של המשטרה: לא נפל פגם בהפעלת תוכנות הריגול בתיקי נתניהו

דיווח: הבקשה לצותת לשרה ויאיר נתניהו • מי בלם?
יאיר נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרשת הפעלת תוכנות הריגול על ידי המשטרה עשוי להשפיע גם על תיקי נתניהו. ככל שעוברים הימים נחשפים עוד ניסיונות לצותת לעדים או לסביבתו של ראש הממשלה לשעבר, אך בינתיים במשטרה ממשיכים לדבוק בטענה כי לא נפל פגם.

חוקר משטרה בכיר לשעבר סיפר ל-ynet הערב (חמישי) כי המשטרה ביקשה לצותת ליאיר ושרה נתניהו, אך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מנע, זאת. פרסום זה מתווסף לחשיפת עיתון 'כלכליסט' לפיה הטלפון של אבנר נתניהו היה בין אלו שבהם נשתלה תוכנית הריגול פגסוס של NSO.

"אמרנו כל הזמן ששרה מפרפרת אותנו בחקירה, ואנחנו לא יכולים אפילו לבדוק לה את הטלפון, כדי לבדוק אם אמרה מה שהיא אמרה, או כתבה מה שאמרה שכתבה בסוגיות שנוגעות לחקירה", סיפר החוקר ל-ynet.

הוא הדגיש: "לא קיבלנו אישורים לבקש צווים להאזין להם, וכל הזמן התלוננו שמסרסים אותנו וקושרים לנו את הידיים. ואחר כך בא נתניהו ואמר ששתינו לו, עשינו לו. לא רק שהוא לא העריך את זהירות היתר, אלא הפוך".

בנוסף, ב'חדשות 12' דווח הערב כי המסקנה המתגבשת מהבדיקה שערכה המשטרה היא שלא נפל כל פגם בהפעלה של תוכנות ריגול בתיקי נתניהו, אם כי ייתכן ויתגלו מקרים בהמשך.

החריגה שהייתה, לפי הבדיקה עד כה, היא בחקירתו של עד המדינה שלמה פילבר, שפורסמה בתקשורת - ובדיקת המשטרה מאששת את הממצא לפיו המידע אודותיו לא הועבר לידיעת חוקרי המשטרה.

תוכנת ריגול משטרת ישראל תיקי חקירה יאיר נתניהו ציתות שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד