ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
התוכנית הכלכלית של ליברמן

הבכיר מודה: "פחות מתייחסים ליוקר המחייה"

לאחר שאמש הוצגה התוכנית הכלכלית שאמורה להיאבק ביוקר המחייה, בכיר בבנק בישראל טוען כי רוב הצעדים כלל לא מתייחסים להתייקרות במדינה | "הסכומים הגדולים שנמצאים בתוכנית נועדו כדי להגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחות עם ילדים"

הבכיר מודה: "פחות מתייחסים ליוקר המחייה"
סופרמרקט צילום: Nati Shohat/Flash90

ד"ר עדי ברנדר, מנהל אגף מקרו כלכלה ומדיניות בבנק ישראל, התייחס היום (חמישי) לתוכנית הכלכלית שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים, ואמר כי רוב הצעדים בה לא נועדו להיאבק ביוקר המחייה.

ברנדר אמר בראיון ל"ווינט" שלמרות שהשר האוצר ליברמן וראש הממשלה בנט הציגו את התוכנית ככזאת שתילחם ביוקר המחייה בישראל, רוב הכספים שהושקעו בה נועדו כדי להגדיל את ההכנסה של משפחות.

"התוכנית פחות מתייחסת ליוקר המחיה. יש שם שני צעדים - הפחתת המכסים והוזלת הצהרונים, שהם היחידים שנועדו לעשות זאת, אבל הסכומים הגדולים שנמצאים בתוכנית, שאלה נקודות הזיכוי, נועדו כדי להגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחות עם ילדים, ופחות להתמודד עם יוקר המחיה עצמו".

הוא הוסיף וציין: "בעיית יוקר המחיה בישראל מתמקדת בשלושה דברים; חוסר תחרות בהרבה שווקים, יוקר הדיור ותחבורה. הממשלה בתקציב האחרון עשתה כמה צעדים חשובים בנושאים האלה, חלקם פשוט עוד לא יצאו לפועל".

"מעבר לזה, יש את נושא הדיור. כדי להתמודד עם זה צריך לתכנן הרבה דירות ולבנות אותם. החסם הוא שהממשלה לא מצליחה לקדם את התשתיות על מנת לבנות את השכונות הנוספות, הדיור בתוך הערים. זה צריך להיות מהיר יותר", אמר הבכיר בבנק ישראל.

ד"ר ברנדר דווקא חושב שההחלטה על הגדלת נקודות הזיכוי להורים עובדים, אחד הצעדים היותר משמעותיים בתוכנית, היא לא דבר טוב במלחמה נגד יוקר המחיה ובהסתכלות לעתיד.

"כאשר משתמשים בשני מיליארד שקלים בשביל נקודות זיכוי, מהלך כשלעצמו מסייע לאוכלוסייה, זה הכסף שייחסר בסופו של דבר בתקציב כשיצטרכו להתמודד עם אותם תהליכים מבניים שיסייעו להתמודד עם יוקר המחיה בצורה שיטתית", אמר.

יוקר המחייה תוכנית כלכלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד