ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
זו הבעיה המרכזית

המנכ"ל לשעבר נגד צעדי הממשלה: "בריחה מהבעיה"

פרופ' אבי בן בסט טוען כי הפחתת המס (בלו) על הדלק, לא תפתור את התייקרות המחירים: "היעדר תחרות היא הדבר המרכזי, והסרת כמה שיותר מכסים" | לדבריו "זאת בריחה מטיפול בבעיות השורש"

המנכ"ל לשעבר נגד צעדי הממשלה: "בריחה מהבעיה"
תחנת דלק, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, פרופסור אבי בן בסט, תקף היום (שני) את התוכנית המיוחדת של ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם משרד האוצר למאבק בהתייקרויות המחירים.

"זאת בריחה מטיפול בבעיות השורש", אמר בן בסט בראיון לאולפן ynet. "צריך תמיד לאבחן מחלה ורק אחר כך לייצר את התרופות. המחלה העיקרית שכתוצאה ממנה רמת המחירים בארץ גבוהה היא היעדר תחרות".

"אנחנו צריכים לעשות הרבה יותר רפורמות שייצרו תחרות בארץ בקשת של ענפים שהם לא תחרותיים. צריך להסיר הרבה מגבלות מנהליות שהממשלה גורמת להם. למשל מכסים, הם גבוהים בארץ ואין סיבה שהם יהיו כל כך גבוהים, צריך להוריד אותם".

"אנחנו לא מדינה עם גרעון במט"ח, יש לנו עודף אדיר במט"ח. ב-1991 הייתי חבר בוועדה שגרמה להורדת מחירים ולא פגעה בפעילות הכלכלית. לא צריך לחפש דרכים עקיפות. לא בהכרח שהמיסוי על הדלק הוא כזה משמעותי".

"המע"מ למשל יותר משמעותי. לא צריך סתם לירות. זה שנוריד את המיסים לא ייצור יותר תחרות בענף, אז מחר נקבל את הבעיה שוב פעם בגל הבא", הוסיף.

יוקר המחייה מסים הורדת מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד