ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
דרמה בתוניסיה

בעקבות דברי הנשיא: המשטרה נעלה את שערי בית המשפט העליון

לאחר שהשופטים התוניסאים דחו את החלטתו של הנשיא סעיד לפרק את המועצה המפקחת והעלו חששות לגבי עצמאותה של מערכת המשפט, משטרת תוניסיה נעלה את דלתות בית המשפט העליון במדינה

בעקבות דברי הנשיא: המשטרה נעלה את שערי בית המשפט העליון
הפרלמנט בתוניס צילום: צילומסך

משטרת תוניסיה נעלה את דלתות המועצה השיפוטית העליונה (בית המשפט העליון) ועצרה את כניסת השופטים והעובדים לבניין, יום לאחר שהנשיא קאיס סעיד פיזר אותו.

המהלך הגיע לאחר שהשופטים התוניסאים דחו את החלטתו של הנשיא סעיד לפרק את המועצה המפקחת והעלו חששות לגבי עצמאותה של מערכת המשפט על רקע החששות הגוברים לגבי ביסוס הכוח של הנשיא.

הנשיא סעיד הודיע ​​בסוף השבוע כי הוא מפרק את מועצת השיפוט העליונה, אחד הגופים הבודדים שנותרו במדינה שעדיין מסוגלים לפעול ללא תלות בו. המהלך חתם חודשים של ביקורת חריפה על מערכת המשפט במדינה, אותה האשים בשחיתות ובהסתננות של אויביו הפוליטיים.

"הנשיא עבר לשלב של תפיסת מוסדות. מה שקורה הוא מאוד מסוכן ולא חוקי", אמר ראש מועצת השיפוט העליונה, יוסף בוזכר. בוזכר אמר לאל-ג'זירה כי "אין מנגנונים חוקיים כדי לאפשר לנשיא לפזר את המועצה". מקור מבית המשפט אמר גם הוא לאל-ג'זירה שמשטרת תוניסיה מונעת מעובדי המועצה להיכנס לבניין.

ראש איגוד השופטים בתוניסיה אמר כי החברים מתייעצים לגבי הצעדים הבאים להגנה על מערכת המשפט וקדושת בתי המשפט. ביום ראשון, שני ארגונים שיפוטיים גינו את המהלך כלא חוקתי. איגוד השופטים אמרו שזה חלק מטיהור פוליטי של מערכת המשפט, איגוד נוסף של השופטים מסר, כי סייד מנסה לצבור את כל הסמכויות בידיו.

סעיד, שהיה פרופסור למשפט חוקתי לפני שהתמודד לנשיאות ב-2019, אמר שוב ושוב כי מערכת המשפט צריכה לזכור שהיא מייצגת תפקיד של המדינה במקום להיות המדינה עצמה. בינואר הוא ביטל הרשאות כספיות לחברי המועצה, והאשים את הגוף העצמאי שהוקם ב-2016 במינוי שופטים לתפקידיהם על בסיס נאמנות להנהגת הגוף.

סעיד קרא לתומכיו להפגין נגד המועצה ביום ראשון, אך רק כמה מאות אנשים הגיעו. חלקם החזיקו כרזה האומרת: "העם רוצה לטהר את מערכת המשפט".

תוניסיה בית משפט עליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד