י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"לא יודע מי היא הייתה"

גססה ועיניה נפקחו: אסתר פולארד סיפרה למה נשלחה לעולם

ביום שני השבוע, הלכה לעולמה רעייתו של יונתן פולארד, אסתר ע"ה | יונתן שמקבל אלפי מנחמים במשך כל שעות היממה, סיפר בהתרגשות וכאב על הרגעים האחרונים בסמוך למיטתה בבית החולים | על 2 המשימות שלשמן נשלחה לעולם ועל החלל העצום שנפער בו עם פטירתה | צפו 

גססה ועיניה נפקחו: אסתר פולארד סיפרה למה נשלחה לעולם
פולארד בהלווית אשתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

יונתן פולארד סיפר בניחום האבלים על מילותיה האחרונות של אשתו ע"ה רגעים ספורים לפני שהשיבה את נשמתה ליוצרה.

פולארד יושב שבעה על פטירת רעייתו אסתר ע"ה ביום שני האחרון, בביתו בשכונת גבעת שאול בירושלים. שם הוא תיאר בהתרגשות לקהל המנחמים את  הרגעים המרטיטים בבית החולים דקות ספורות לפני שרעייתו נפטרה.

"המילים שלה שינו את חיי", סיפר, "היא גססה, ופתאום עיניה נפקחו, החזקתי לה את היד, לא יודע היכן היא הייתה אבל היא הביטה למעלה, ואז היא אמרה בקול חלוש, הנשמה שלי התנדבה לחזור בשביל שתי משימות, אחת המשימות הייתה להביא אותך הביתה, אבל המשימה השנייה הייתה להביא אותך הביתה כיהודי, ולא כגוי".

אסתר ע"ה, מתאר יונתן, הוסיפה בלחש, "המשימה הראשונה הייתה הקלה מכולן".

לא ידעתי אם לצחוק או לבכות באותו רגע, סיפר פולארד והביט בקהל המנחמים, היא אמרה "המשימה הקשה שלי הייתה לוודא שאתה חוזר הביתה יהודי. עכשיו כשהשלמתי את המשימות שלי אני יכולה ללכת הביתה", ואז היא נפטרה, חתם כשהוא מוחה את הדמעות מעיניו.

המנחמים כולם עמדו המומים ופולארד המשיך: "אני לא יודע מי היא הייתה, אני מניח שלעולם לא אדע, אבל אני יודע דבר אחד, הייתה לה אהבה לכולכם ולאדמה הזאת, כמו שהיתה לה עבורי, ואם כולנו נזכור את זה, אולי לשבועות או חודשים קדימה, שעלולים להיות מאד קשים, נזכור שכולנו נאמנים ותומכים אחד בשני, אהבה והבנה כי זה מה שהיה לה עבור כולם. וזה מה שמחזיק אותי עכשיו בחיים".

כזכור, ביום שני האחרון, אסתר פולארד ע"ה, רעייתו של יונתן פולארד, הלכה לעולמה. יונתן פולארד התחתן עימה ב-1993, בשם איילין זייץ, והיא שינתה את שמה לאחר מספר שנים לאסתר, היא תמכה בו מאד וניהלה מאבקים גדולים לשחרורו, לפני מספר שנים הוא שוחרר לאחר 30 שנה בכלא בארה"ב בגלל עוון ריגול למען ישראל ומאז שחרורו התגוררו יחד בשכונת גבעת שאול בירושלים, עד לפטירתה.

יונתן פולארד אסתר פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}