כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"שועלת הכסף"

הדיפלומטית היהודייה שלא מומלץ לפגוש בשולחן המשא ומתן

קלינטון שלח אותה לדבר עם צפון קוריאה, אובמה שלח אותה למו"מ עם איראן, וביידן שלח אותה להפיג את המתח סביב אוקראינה, הכירו את סגנית שר החוץ היהודיה וונדי שרמן. "פלישה לאוקראינה תהיה רעיון רע, רעיון רע מאוד"

הדיפלומטית היהודייה שלא מומלץ לפגוש בשולחן המשא ומתן
צללית אישה צילום: ארכיון בחדרי

בשלוש ערים אירופיות מתנהל השבוע סבב שיחות קריטי בין ארה"ב ומדינות נאט"ו לבין רוסיה, בניסיון להפיג את המתיחות בגבול הרוסי-אקוראיני. והיום יימשכו השיחות בין הצדדים בבריסל ובווינה.

במשא ומתן הזה הרוסים פוגשים בצד השני של השולחן אישה בת 72, עם מעט מאוד סבלנות לבזבוזי זמן. הם מכירים את וונדי שרמן, סגנית שר החוץ של ארה"ב, כבר הרבה שנים. היא הדיפלומטית שנשיאים דמוקרטים שולחים למשימות הקשות ביותר. כך מפרסמת ציפי שמילוביץ ב'ידיעות אחרונות'.

ביל קלינטון שלח אותה לדבר עם צפון קוריאה, ברק אובמה הטיל עליה לסגור את עסקת הגרעין עם איראן, וג'ו ביידן בחר בה לדבר עם הנציגים של פוטין, שרמן, בת להורים יהודים, נמצאת בשירות הדיפלומטי של ארה"ב מ-1993, תמיד בתפקידים בכירים. עם השנים בנתה לעצמה מוניטין של דיפלומטית קרת רוח וממולחת. המעריצים קוראים לה "שועלת הכסף", כינוי אותו הצמידו לה דווקא האיראנים במהלך המו״מ על עסקת הגרעין ב-2015.

לסיבוב השיחות הנוכחי עם רוסיה הגיעה שרמן, כמו נציגי כל הצדדים, עם רמת ציפיות נמוכה. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר אתמול בתום ארבע שעות דיונים בבריסל כי יש "פערים משמעותיים" בין הצדדים ואף יש "סכנה ממשית לעימות מזוין חדש באירופה".

ואילו שרמן אמרה: "התרגיל באש חיה שהרוסים מקיימים על הגבול עם אוקראינה בזמן השיחות, נועד לאיים, להפחיד ולהרתיע. אני לא יודעת מה עובר בראשו של פוטין אבל אין ספק שזה נועד ליצור איום ומשבר גדול". מוקדם יותר היא הזהירה את שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כשהיא נועצת בו את מבט "פלישה לאוקראינה תהיה רעיון רע, רעיון רע מאוד".

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד