כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חשש בקבינט

הנתונים חושפים: זוהי בדיקת הקורונה הלא אמינה

כמעט מחצית מהבוגרים ומהילדים הישראלים שנמצאו שליליים בבדיקת אנטיגן וביצעו לאחר מכן גם בדיקת PCR - אובחנו כחולי קורונה | בקבינט הקורונה חוששים מקריסת מערך הבדיקות כולו

הנתונים חושפים: זוהי בדיקת הקורונה הלא אמינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

נתונים מדאיגים מתפרסמים הבוקר (שישי) על ידי העיתונאי נדב אייל ב'ידיעות אחרונות', שלפיהם בדיקות הקורונה המהירות אינן אמינות כפי שחשבנו וכפי שסמכנו עליהן עד כה.

על פי הנתונים, חצי מהמבוגרים שביצעו בדיקת אנטיגן בחודש הנוכחי - דצמבר שקיבלו תשובה שלילית וביצעו לאחר מכן גם בדיקת PCR זמן קצר לאחר מכן, גילו שהם מאומתים לנגיף, למרות שכאמור קיבלו תוצאה שלילית בבדיקה המהירה.

גם בקרב הילדים המצב דומה. בערך ארבעה מכל עשרה ילדים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן והלכו לבצע בדיקת PCR, התגלו כמאומתים לנגיף הקורונה.

הנתונים הללו אמורים להדאיג מאוד את מערכת הבריאות ומקבלי ההחלטות. רוב האנשים שנבדקים בבדיקות המהירות לא הולכים להיבדק ב-PCR, ואם הם חולי קורונה שלא התגלו בבדיקות המהירות, הם ימשיכו להסתובב ויפיצו את הקורונה.

בקבינט הקורונה מודעים לנתונים הללו, אבל חוששים, בפשטות, מקריסת מערך הבדיקות כולו. ה-PCR לא יוכל להתמודד עם הביקוש האדיר. כשגם כך במצב הנוכחי נראים מידי יום תורים ארוכים במתחמי הבדיקות שעות רבות.

במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במשרד הבריאות מסרו השבוע: "ארבע ערכות בדיקות האנטיגן שבהן נעשה שימוש בישראל נבדקו במעבדות קורונה המאושרות על ידי משרד הבריאות ונמצא כי הן מזהות את זן האומיקרון".

בדיקת אנטיגן בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד