כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
"אאלץ להסיר אחריותי"

האיום של הרב הראשי על ראש הממשלה

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שיגר מכתב לראש הממשלה שבו הבהיר לו: "אם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור". לדברי הרה"ר: "יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי; שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת"

האיום של הרב הראשי על ראש הממשלה
הגר"ד לאו עם נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות קידום מתווה הגיור שיאפשר לכל רב עיר לגייר, ולאחר הדחת ראש מערך הגיור על ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, משגר מכתב איום לראש הממשלה נפתלי בנט כי אם יודח ראש מערך הגיור ויקודם מתווה הגיור שיזם השר מתן כהנא, הרי שהוא ישתק את מערך הגיור.

הרב לאו שיגר מכתב לראש הממשלה, בו התייחס לטענות של השר לשירותי דת שהביא להדחת ראש מערך הגיור, בין הייתר טען השר כהנא כי ראש המערך מסרב לקדם את מתווה הגיור, שהוא כפוף לעמדת הרב הראשי שמתנגד למתווה. הרב לאו כותב לבנט, "זהו בדיוק תפקידו של ראש מערך הגיור - יישום הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. הליך הגיור הינו הליך הלכתי וחובתו של הרב ולר כראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות שנקבעו ע"י הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם".

במכתב מתריע הרב הראשי כי הדחתו של הרב גלר מתפקיד ראש מערך הגיור, "יפגע קשות בתפקוד מערך הגיור", כך הוא מזכיר כי "בימים אלו, הוא מוביל בהנחייתי, בין השאר, את הליך הגיור של בני מנשה, של יוצאי אתיופיה וכן הליך גיור של תלמידי בתי ספר ממלכתיים דתיים שעוברים זאת במסגרת לימודיהם״, שהוא תוקף את השר כהנא, ״לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו".

הרב לאו מוסיף ותוקף כי "מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי". לטענתו, "יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שיאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה "מי הוא יהודי", עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח"ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת".

את המכתב חותם הרב לאו באיום מפורש כלפי ראש הממשלה, כי מאחר והפסקת כהונתו של ראש מערך הגיור תגרום לשיתוק המערך ואי יכולת לתת מענה למועמדים לגיור, ואז הסמכויות עוברות אליו. הוא מודיע "כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו", בכך יושתקו לגמרי כל ההליכים שנמצאים בשלבי גיור.

הרב דוד לאו נפתלי בנט מתן כהנא מערך הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}