כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
ברקע המלצת המומחים

מנהלת מחלקת קורונה: להמתין עם החיסון הרביעי

ד"ר אורטל נאמן, מנהלת מחלקת קורונה נשים ביה"ח אסותא אשדוד, אומרת כי נכון להמתין עם החלטה על חיסון רביעי מספר שבועות בכדי לראות את מצב קצב הנדבקים בבריטניה

מנהלת מחלקת קורונה: להמתין עם החיסון הרביעי
חיסון צילום: Michael Giladi/Flash90

ברקע ההמלצה של "המומחים" (הצוות לטיפול במגפות) למנכ"ל משרד הבריאות לחסן את בני ה-60 ומעלה בחיסון רביעי - אומרת הבוקר (שלישי) ד"ר אורטל נאמן מנהלת מחלקת קורונה נשים ביה"ח אסותא אשדוד כי נכון להמתין עם החלטה על חיסון רביעי מספר שבועות במטרה לבחון אם קצב הנדבקים באנגליה ירד כפי שהיה בדרום אפריקה. 

ההמלצה שהגישו המומחים למנכ"ל המשרד הפרופ' נחמן אש טרם התקבלה ויתכן שתתקבל במתכונת מעט שונה - בין השאר בעקבות המלצות שאר המומחים שלא לקבל כעת את ההחלטה כפי שהיא.

הבוקר אומרת ד"ר נאמן כי "בשנתיים האחרונות היו אלה החיסונים שהצילו את העולם כולו מגלי תמותה ותחלואה קשים. עם זאת, ודווקא כמי שצידדה במתן חיסונים לכלל האוכלוסייה וכמה שיותר מהר, עלינו להסיט מבט אל עבר נתוני התחלואה היורדים בעקביות בדרום אפריקה ולהמתין מספר שבועות", אמרה.

עוד הוסיפה כי זמן ההמתנה נועד על מנת לבחון אם תתקיים ירידה דומה באנגליה, דבר שיכול להעיד כי גל האומיקרון, הוא תחום בזמן. "ככל שיתקבלו נתונים אחרים, אין מנוס ממתן חיסון רביעי תחילה לאוכלוסיות בסיכון ובהמשך לכלל האוכלוסייה", אמרה נאמן. 

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד