כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הבכיר הפולני מאשים

גרמניה מנסה להפוך את האיחוד האירופי ל"רייך רביעי" פדרלי

ראש מפלגת השלטון בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי, אמר כי גרמניה מנסה להפוך את האיחוד האירופי ל"רייך רביעי" פדרלי. זאת בעקבות החוקים אותם מנסה האיחוד לכפות על פולין

גרמניה מנסה להפוך את האיחוד האירופי ל"רייך רביעי" פדרלי
שוטרים בפולין צילום: Pixabay

"גרמניה מנסה להפוך את האיחוד האירופי לרייך רביעי" כך אומר ראש מפלגת השלטון בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי. בראיון ליומון הפולני הימני GPC, ראש מפלגת חוק וצדק, אמר שכמה מדינות "אינן מתלהבות מהסיכוי של רייך רביעי גרמני שייבנה על בסיס האיחוד האירופי". הוא אמר: "אם אנחנו הפולנים נסכים עם סוג כזה של כניעה מודרנית, נושפל בדרכים שונות", ירוסלב קצ'ינסקי, בן 72, הוא גם אחד מארבעת סגני ראש הממשלה הפולנים.

הוא הוסיף כי בית המשפט לצדק של האיחוד האירופי משמש כ"מכשיר" לרעיונות פדרליים. ה'רייך השלישי' היה כינוי למשטרו של היטלר ימ"ש.

פולין מעורבת בעימות ממושך עם האיחוד האירופי, במיוחד על רקע הרפורמות השיפוטיות שהמפלגה מקדמת מאז 2015. האיחוד האירופי זועם על פולין שקבעה כי חוקי האיחוד עולים על חוקי פולין. פולין האשימה את האיחוד האירופי ב"תקיפת הריבונות שלנו", לאחר שהאיחוד פתח בהליכים משפטיים נגד המדינה בגין התעלמות מחוקי האיחוד האירופי.

בדברים ששודרו בטלוויזיה אמר ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, כי החלטת האיחוד האירופי משקפת מגמה של "ריכוזיות ביורוקרטית" בבריסל שיש לעצור". כזכור באוקטובר האחרון קבע בית המשפט החוקתי של פולין שלחוקים הפולניים יש עליונות על אלה של האיחוד האירופי באזורים שבהם הם מתנגשים. בנובמבר קבע אותו בית דין שהסכם הזכויות האירופי אינו תואם את החוקה שלו.

חוקי האיחוד קובעים, כי כאשר מדינות מצטרפות לאיחוד האירופי, כפי שעשתה פולין ב-2004, עליהן להתאים את חוקיהן לתקנות הגוש ולקבל את בית הדין האירופי לצדק כפוסק העליון של כללים אלו.

האיחוד האירופי גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד