י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחיו של הנרצח ממלכי ישראל

דיין האמת: רבי יוסף קדיש קרישבסקי זצ"ל

הלך לעולמו הרה"ח רבי יוסף קדיש קרישבסקי זצ"ל, מאנשי ירושלים והוא בן 80 בפטירתו. למד בטשעבין, למרות שעיניו כהו, המשיך לשקוד על התורה במסירות. אחיו רבי ישעיהו נהרג בפיגוע הדריסה במלכי ישראל בשנת תשע"ו 

דיין האמת: רבי יוסף קדיש קרישבסקי זצ"ל
הרה"ח רבי יוסף קדיש קרישבסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים הלך לעולמו הרה"ח רבי יוסף קדיש קרישבסקי זצ"ל והוא בן 80 בפטירתו. הוא נפטר לאחר שעבר אירוע מוחי וסבל ייסורים. 

המנוח ז"ל נולד בירושלים בי' כסלו תש"ב לאביו הגאון רבי ראובן קרישבסקי זצ"ל, רבה של שכונת עץ חיים, מגדולי מגידי השיעורים ותלמידי החכמים בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים, ולאמו מרת מלכה ע"ה.

בבחרותו למד בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין יחד עם ראש הישיבה של היום הגרי"מ שניאורסון, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שרה, בתו של הרה"ח רבי מאיר קלירס זצ"ל בן רבה של טבריה הגאון רבי משה קלירס זצ"ל. 

לפרנסתו היה 'באתים מאכער' מפורסם לתפילין בירושלים ורבים היו רוכשים אצלו את הבתים לתפילין. 

לפני עשרים שנה איבד את הראייה ל"ע והיה יושב ולומד במסירות בבית המדרש סאטמר ברחוב יונה הסמוך לביתו במשך יום שלום. כמו כן היה ממתפללי בית המדרש טשאקווא במשך יובל שנים. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך 13 ילדים, נכדים ונכדות וצאצאים.

אחיו, הוא הגאון רבי ישעיהו עקיבא קרישבסקי הי"ד, מחסידי פינסק קרלין בירושלים. בעל מחבר הספר 'פניני ישעיהו' על התורה, נהרג בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בסוף חודש תשרי תשע"ז כשהוא בן 59 בהירצחו. 

מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 מביתו ברחוב יונה 18 בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.   

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב ישעיהו קרישבסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}