כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בעיצומו של הצום

הלך לעולמו הרב שהחזיק ישיבה במחתרת הקומוניסטית

בעיצומו של צום עשרה בטבת הלך לעולמו בלוס אנגל'ס, הרה"ח ר' דוד דב משילובין ז"ל, מזקני שליחי חב"ד בעולם, בן 92 בפטירתו | 'בחדרי' על תולדות חייו ופעליו

הלך לעולמו הרב שהחזיק ישיבה במחתרת הקומוניסטית
הרב דוד דב מישולובין ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: הרה"ח ר' דוד דב מישולובין ז"ל, מלוס אנג'לס, הלך לעולמו היום (שלישי) צום עשרה בטבת והוא בן 92. המנוח מסר את נפשו למען שמירת היהדות מאחורי מסך הברזל.

הרב דוד דב, נולד לאביו רבי אליעזר משולובין ז"ל ולאמו מרת בסיה מישולובין ע"ה, כבן בכור בשנת תרפ"ט בוויטבסק שבבלארוס. הוריו עברו לסמרקנד, כשהחלה מלחמת העולם השנייה ב-1939 בזמן שהנאצים הפציצו את וויטבסק.

בשנות הנעורים שלו עזבו רוב החסידים את עיר הולדתו סמרקנד, וקומץ החסידים שנותר פרח בזכות פתיחת ישיבת 'תומכי תמימים' מחדש, כאשר הוא וחבר שמרו את סדרי הלימוד בישיבה.

לאחר נישואיו התגורר בעיר דושנבה - בירת טג'יקיסטן במשך כשנתיים. שם התגורר עם חבריו שגם הם היו מעורבים בפעילות יהודית, הם הקימו מקווה סודי באגף האחורי של בית הכנסת, מאוחר יותר הוא חזר לביתו בסמרקנד. בשנת 1971 עלה עם משפחתו לארץ ישראל, בארץ מתגורר גם אחיו, המשפיע רבי מיכאל מישולובין, עד היום. בארץ עסק בקירוב ובחינוך יהודי, לפרנסה היה עוסק בסת"ם, בעיקר בתחום בדיקת התפילין.

בשנת 1978 הוא היגר לארה"ב, והפך לשליח בלוס אנג'לס, שם כיהן כמלמד בחיידר, ולימד בישיבת אור אלחנן חב"ד, ולפי בקשת הרבי מליובאוויטש זצ"ל הוא עבד כסופר סת"ם.

הוא הותיר אחריו בנים ובנות, נכדים ונינים, כולם הולכים בדרך התורה והיראה.

יהיה זכרו ברוך.

שליח חב"ד לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד