כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"מצפים לגינוי מההנהלה"

מורשעת בהסתה ותומכת טרור הרצתה לסטודנטים באוניברסיטת חיפה

בחוג לספרות באוניברסיטת חיפה, הגיעה המשוררת דארין טאטור לתת הרצאה, טאטור הורשעה לפני מספר שנים על עבירות הסתה תמיכה בטרור ותמיכה בארגון טרור | חברי תא אם תרצו באוניברסיטת חיפה להנהלה: "מצפים מהנהלת האוניברסיטה לפרסם גינוי רשמי לאירוע"

מורשעת בהסתה ותומכת טרור הרצתה לסטודנטים באוניברסיטת חיפה
סטודנטים אילוסטרציה צילום: Pixabay

שלשום התקיים בחוג לספרות באוניברסיטת חיפה הרצאת העשרה על ידי המשוררת דארין טאטור. טאטור הינה ילידת כפר ריינה כפר ערבי בצפון הארץ ליד נצרת שלפני מספר שנים הורשעה על עבירות הסתה תמיכה בטרור ותמיכה בארגון טרור.

דארין ערערה למחוזי, זוכתה חלקית, ונשלחה למאסר של חצי שנה בפועל. לאחר שחרורה המשיכה דארין בפעולותיה נגד מדינת ישראל ואף הוציאה ספר על חייה בכלא והעלתה תערוכה. כך מפרסם אתר 'חדשות חיפה והקריות'.

על פי הדיווח, לפני שנתיים היגרה דארין לשבדיה ומאז היא זכתה שם בפרסים רבים על שירה נגד ישראל. השבוע קיבלו סטודנטים בחוג לספרות באנגלית הודעה שדארין טאטור תרצה בפני הסטודנטים לספרות באנגלית באפליקציית זום.

טאטור הינה ילידת כפר ריינה כפר ערבי בצפון הארץ ליד נצרת, במודעת פרסום ההרצאה נכתב, כי דארין הינה ילידת פלסטין, כשהיא בכלל נולדה ליד נצרת בגליל המערבי. בהמשך המודעה נכתב שדארין נשפטה "בבית המשפט של הכיבוש הישראלי".

חברי תא אם תרצו באוניברסיטת חיפה במכתב להנהלת האוניברסיטה בעקבות אירוח דארין טאטור: "לא יעלה על הדעת שאדם התומך בטרור ואלימות, מסית באופן שאינו משתמע לשתי פנים כנגד הלאום היהודי וריבונותה של מדינת ישראל, ואף הורשע וריצה חודשי מאסר בגין עבירות אלו, ישתתף באירוע במסגרת שיעור חובה באחד מחוגי האוניברסיטה ויפיץ בהם את משנתו. הגעתה של תומכת מורשעת באלימות ובארגון טרור, וייצוגה בהזמנה הנושאת את סמליל האוניברסיטה שנשלחה לתלמידי החוג המשתתפים בקורס האמור, הינה בגדר מתן לגיטימציה לפגיעה בערכי המוסר, קריאת תיגר על שלטון החוק במדינת ישראל ומעבר חריף על הקודים האתיים לאקדמיה הנזכרים מעלה".

"לאור כל האמור לעיל, אנו מצפים מהנהלת האוניברסיטה לפרסם גינוי רשמי לאירוע זה וכן להביע עמדה נחרצת כנגד הזמנה והשתתפות עתידיות של תומכי טרור באירועים המתרחשים במסגרת האקדמית''.

על המכתב חתמו מרווה אטיאס, רכזת 'אם תרצו' באוניברסיטת חיפה ושי רוזנגרטן, רכז הפעילים הארצי בתנועה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר ל'בחדרי חרדים': כי "ככל שהדבר נעשה בהוראת האוניברסיטה מדובר בחציית קו אדום אולם גם אם הדבר נעשה רק על ידי מרצה פרטית חובתה של האוניברסיטה לפטר באופן מידי את המרצה שאיננה מקבלת ומבינה את חשיבות הרשות השופטת ואת קיומה של מדינת ישראל בכלל. כל רגע שאותה מרצה עדיין עובדת שם זה שפל שמעולם לא היה באקדמיה. נמשיך ונעקוב אחרי הסיפור המקומם הזה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "הפרסום בהזמנה לא היה ידוע להנהלת האוניברסיטה, אינו מקובל עליה ואם הייתה יודעת עליו טרם האירוע, הייתה דורשת לתקנו. הנהלת האוניברסיטה תחדד נהלים בנושא. לגבי האירוע עצמו, התוכן המדובר עומד בניגוד גמור לעמדות הנהלת אוניברסיטת חיפה. אך זהו מהותו של חופש הביטוי, אשר עומד למבחן דווקא בתכנים שקשים לעיכול לכולנו".

 

 

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד