החבילה שהזמנתם הגיעה? היזהרו מהונאה נפוצה
בשיא הבלאק פריידי, ההאקרים מנסים לדלות את פרטי האשראי שלנו. הם עושים זאת באמצעות התחזות לדואר ישראל והודעות על הגעת חבילה. בימים האחרונים מופצת הודעה זדונית אשר כל הפרטים עליה נמצאים מטה | וגם, טיפים להתגוננות ומה לעשות במקרה שכבר הוזנו הפרטים
- קובי עוזיאלי
- כ"א כסלו התשפ"ב
- 2 תגובות
נובמבר, חודש השופינג הגדול, הוא חודש בו כמות הרכישות שלנו ברשת גדלה באופן משמעותי. העלייה בכמות הרכישות מגיעה עם עלייה בניסיונות ההונאה.
דרך פשוטה שלצערנו מפילה עדיין לא מעט אנשים בפח, היא לשלוח להם הודעה שמבשרת על הגעת החבילה שהזמינו (כי מי לא הזמן חבילה החודש?) וכי הם צריכים לשלם מכס לשחרורה.
לא מדובר בהונאה חדשה, בחודש מרץ השנה, הזהרנו מפני SMS פופולרי שמבשר על הגעת חבילה ובקשה לביצוע תשלום עלויות משלוח, ובחודש מאי דיווחנו על מייל שטוען כי צריך להפעיל את הכרטיס הנטען ולהזין אמצעי תשלום.
דוגמה להודעה שכזאת.
בחודש יולי, דיווחה גם משטרת ישראל על ניסיונות התחזות נוספים לדואר ישראל ואף ביקשה מהציבור להגיש תלונה מקוונת עם כל הפרטים.
אז איך עובדת ההונאה?
התוקפים שולחים בתפוצה רחבה הודעה אשר מבשרת על הגעת חבילה מחו"ל. באמצעות הקישור שהם מצרפים, מתבקשים הנמענים לאשר את עלויות המשלוח.
כפי שניתן לראות, בהודעה מוצג מספר מעקב דומה למספרים אשר מקבלים באמת מהדואר כאשר חבילה מגיעה.
נמענים שהקליקו על הקישור, הגיעו לעמוד נחיתה בו התבקשו להזין נתונים רבים ובהם: טלפון, תעודת זהות, מייל, סיסמה, שם, מספר כרטיס אשראי, תוקף ושלוש ספרות בגב הכרטיס.
הנתונים שממלאים הקורבנות ומעבירים באופן ישיר לתוקף.
אתם תוהים, כיצד ההאקרים ידעו, שהנמען שקיבל את ההודעה באמת מחכה לחבילה. התשובה לכך היא שכדי להצליח בהונאות שלהם, הם מכוונים למכנה משותף רחב, הציבור הישראלי ידוע כמזמין כבד של חבילות מחו"ל, כך שזה עוזר להונאה שלהם להיראות אמיתית יותר.
מה תוכלו לעשות כדי להגן על עצמכם?
בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציעים:
1. גלו מודעות, ההאקרים לא נחים, וחשוב שכולנו נכיר ונדע שאכן אנחנו על הכוונת בעיקר כשאנחנו נמצאים בשיא עונת הקניות ברשת.
2. שימו לב לא להזין פרטי אשראי, במיוחד כאשר הבקשה הגיעה אליכם, ולא פועל יוצא של פעולה שאתם בעצמכם יזמתם.
3. בדקו האם מספר החבילה שקיבלתם בהודעה, תואם את מספר החבילה שהזמנתם.
4. נסו להבין האם באמת ביצעתם הזמנה שעשויה לדרוש מכם תשלום שילוח או מכס. ואפילו יותר מזה, האם אתם אמורים לקבל את החבילה שלכם באמצעות דואר ישראל או ספק משלוחים אחר?
כבר הזנתם את פרטים שלכם?
בדקו את חיובי האשראי ובמידת הצורך צרו קשר עם חברת האשראי. במידה ואכן ישנם חיובים שלא אתם ביצעתם, יתכן כי תתבקשו לבטל את כרטיס האשראי. אגב טיפ נוסף שיוכל לעזור בעיקר במקרה שמשהו קורה, הוא כרטיס אשראי ייעודי לקניות ברשת. כזה שבמידה ותצטרכו לבטלו, לא תשפיעו על החיובים השוטפים הנוספים שלכם.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות