י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שליח ההשגחה העליונה

לא שגרתי: הרופא הערבי שמציל חייהם של גדולי ישראל

הכירו את הרופא הערבי שמציל חיי יהודים רבים: ד"ר חליאלה היה שותף בעשרות ניתוחי השתלת אברים אצל גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות • הסיפור המלא

לא שגרתי: הרופא הערבי שמציל חייהם של גדולי ישראל
ד"ר חלאילה עם הרב קליין והרב הבר צילום: יח"צ

שכונת ג'אבל מוכבר במזרח ירושלים מפורסמת בשל פיגועים שונים שיצאו ממנה, אך לא רבים יודעים כי אחד מתושבי השכונה, הוא רופא שהציל את חייהם של גדולי ישראל, ראשי ישיבות, רבנים ובהם רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין ורבנים אחרים. שמו של הרופא ד"ר עבד חלאילה. ד"ר חלאילה הוא איש צוות בכיר במרכז להשתלות אברים במרכז הרפואי 'הדסה'.

בראיון ל'מעריב' סיפר הד"ר חלאילה על החיים המורכבים ב'הדסה', על הימים שבהם טיפל במסירות בפצועי הפיגועים, בזמן שהמשפחות ראו בו פסול בגלל היותו ערבי: "הלוואי שכל החיים שלי יהיו כמו בעבודה. בהדסה אני מקבל יחס של בן אדם. אנחנו צוות אחד. אין אפליה ואין יחס שונה, גם לא מהחולים. ניתחתי לפני כן פצוע אנוש מפיגוע אחר, ועד היום אני בקשר עם המשפחה שלו. למרות האובדן - האנשים הללו רואים אותי כרופא וכאדם. בבית החולים ישנו גיוון מבורך וכולנו עוזרים אחד לשני. אני מקווה שזה יקרה גם מחוץ לבתי החולים. אין דרך אחרת אלא ללמוד לחיות יחד”.

ד"ר חליאלה היה שותף בעשרות ניתוחי השתלת אברים אצל גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות. לאחר הניתוחים הללו הוא זכה לברכתם של גדולי ישראל שהודו לו על השותפות שלו בהצלת חייהם. בני משפחותיהם סיפרו כי מדובר ברופא בעל אישיות מיוחדת, שעושה את עבודתו נאמנה והיה שותף מלא לכל תהליך ההחלמה: 'מדובר ברופא שראוי לכל הערכה' מספרים בני המשפחות. 'התקופה שלפני ההשתלה ולאחריה מלאה בחששות והוא היה שם עבורנו לענות על כל השאלות ולפתור את כל הבעיות. ראינו ממש בחוש שמדובר ברופא נאמן הממלא את שליחותו הרפואית והאנושית באופן יוצא דופן'.

במענה לשאלת 'בחדרי חרדים' ציינו הרב שמעון ברוין ובנו הרב חזקי ברוין ראשי ומייסדי ארגון החסד 'יד אברהם' ש'ד"ר חליאלה, הוא בעינינו  ממש שליח ההשגחה העליונה, שהיה שותף בהצלחת חיים של רבים וטובים'. הם מדגישים כי 'ישנם  רופאים בכירים ומקצועיים שיש במערכת הבריאות יהודים ערבים- כולם פועלים למען מטרה אחת-הצלת חיים בלי להתחשב במוצא של החולה או בזהות שלו. כל מה שמעניין אותם להציל את החיים של החולה ולרפא את המחלה שלו'.

יועץ רפואה בכיר נוסף  מספר כי ד"ר חליאלה 'הוא הרופא של כל גדולי ישראל מכל החוגים, שהייתה לו הזכות להציל את חייהם של גדולי ישראל ושל יהודים רבים. מבחינתנו כל רופא הוא אדם, שליח ההשגחה העליונה שבא להצילנו. אנו מסתכלים האם הוא רופא שניתנה לו הרשות לרפאות. רופא שמסור לחולה שלו, הוא הרופא שניתנה לו הרשות לרפאות ויש לו את הזכות והיכולת לרפא אנשים שלא פעם אפסה תקוותם. זה דבר מיוחד שיש רופא כמו ד"ר חלאילה שבעבודתו המסורה מהווה דוגמה ליכולת שלנו לחיות כאן ביחד'.

ד"ר חליאלה הביע בראיון תקווה, שאנשים יפנימו שבקרב בני העם הערבי יש רבים כמוהו הרוצים לסייע ולעזור, ויחס אנושי ותרומה הדדית תמיד יכולים לעזור לקרב את הלבבות.

רופא ערבי הרב ישעיהו הבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}