י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"יש לי מתנה בשבילך"

אחרי 31 שנים: אברהם פריד הפתיע את יידל ורדיגר

לכזו הפתעה יידל ורדיגר ורעייתו לא ציפו. אברהם פריד פסע חגור בגארטעל לתוך שמחת השבע ברכות במרכז בורו פארק ובידו מעטפה מסתורית. "יש לי מתנה בשבילך", אמר דקות קודם לכן בשיחת טלפון | כשנפתחה המעטפה ורדיגר ורעייתו נדהמו לגלות את הממצא ההיסטורי 

אחרי 31 שנים: אברהם פריד הפתיע את יידל ורדיגר
אברהם פריד ויידל ורדיגר צילום: דובי טסלר

סגירת מעגל מרגשת אחרי 31 שנים: יידל ורדיגר, בנו של הזמר החסידי מרדכי בן דוד, שהחל את דרכו כזמר שהנפיק כמה אלבומי סולו וכיום מתעסק יותר בהפקות מוזיקליות לאמנים אחרים, הופתע השבוע מכיוון בלתי צפוי. מדובר במכתב ברכה ששיגר לו הרבי מליובאוויטש נבג"מ, לרגל חתונתו שלא הגיע אז ליעדו.

בערבו של יום ראשון חייג גדול הזמר החסידי אברהם פריד לידידו משכבר הימים יידל ורדיגר ושאל אותו היכן הוא שוהה כעת, היות ויש לו שי מיוחד להעניק לו באופן דחוף שלא סובל דיחוי. השניים סיימו את השיחה חיש מהר וסיכמו להיפגש בבירה החרדית של אמריקה, בורו פארק, בשמחת שבע ברכות שבה חגג ורדיגר עם חבריו.

אברהם פריד נכנס אל האולם זמן קצר לאחר השיחה כשהוא לבוש חליפה, חבוש בכובע וגם חגור בגראטעל (אבנט חסידי). ורדיגר הסקרן עקב אחר צעדיו של פריד בכדי לנסות לאמוד את גודל המתנה שהוא עומד להעניק לו, אך הבחין כי פריד פוסע ללא תיק או שקית כלשהי.

עם הגיעו לקבל את פני האורח הרם נשאל ורדיגר על ידי פריד "איפה אשתך?". ורדיגר שהפך לסקרן עוד יותר חייג אליה מיידית והזמינה להגיע לאולם, כאשר זו הופיעה שלף אברהם פריד מכיסו מכתב ברכה מהרבי מליובאוויטש שכתב אותו לכבוד חתונתם, לפני 31 שנה, אך משום הוא לא הגיע לידי הזוג, שלא ידע על קיומו עד הלום.

במכתב הברכה שנכתב ערב החתונה בכ"ט סיון תש"נ, כותב הרבי לבני הזוג ורדיגר - לדרמן: "הנני בזה להביע ברכתי ברכת מזל טוב מזל טוב ושתהיה בשעה טובה ומוצלחת ויבנו בית בישראל בניין עדי עד על יסודי התורה והמצווה, כפי שהם מוארים במאור שבתורה זוהי תורת החסידות".

מובן שהזוג ורדיגר נדהמו לגלות כעבור שלושה עשורים על קיומו של המכתב שיועד אליהם חתום בחותמו של הכהן הגדול, שהאיר פנים והפיץ תורה וחסידות לכלל ישראל בתפוצות ומיד ניסו לברר היכן התעכב מכתב זה עד כה וכיצד התגלגל דווקא לידיו של אברהם פריד - ידיד המשפחה.

ובכן, אברהם פריד סיפר ליידל ורעייתו כי אחד מבניו של מזכיר הרבי, מצא את המכתב בארכיון שהותיר אביו ושאל את פריד האם הוא מכיר אדם בשם "יהודה אביגדור ורדיגר". פריד לא הסס וחייג לחברו מרדכי בן דוד, המפורסם שבמשפחת ורדיגר המוזיקלית, שהשיב לו מיד כי מדובר בלא אחר מאשר בנו מחמדו 'יידל' ששמו המלא הינו 'יהודה אביגדור'. מתברר איפה כי המכתב משום מה לא הגיע ליעדו באותם ימים וכנראה חזר לבית הרבי, אך המזכיר שמר אותו בארכיונו, ולימים, כעבור 31 שנים - נסגר מעגל מרגש.

יידל ורדיגר הגיב קצרות למחווה המרגש ואמר: "אני בטוח שהברכות מתקיימות כבר מרגע החתימה על המכתב ויחד עם זאת אני מניח שכעת הברכות נשלמות, ובכלל לאיזה שליח זכיתי שיביא לי את המכתב, זה הופך את הכל להרבה יותר מדהים".

יידל ורדיגר הרבי מלובביץ אברהם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}