י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
העדות החדשה

פרקליטי נתניהו דורשים לחקור את ההדלפות לתקשורת: "חסר תקדים והרסני"

אחרי הפרסומים אודות השלמת החקירה שנעשתה בתיק 1000, וחילופי הדברים היום בבית המשפט, צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר נתניהו פנה היום באופן רשמי ליועמ"ש לממשלה בדרישה שיפתח בחקירת ההדלפות לתקשורת: "חסר תקדים והרסני לניהול משפט הוגן"

פרקליטי נתניהו דורשים לחקור את ההדלפות לתקשורת: "חסר תקדים והרסני"
נתניהו ופרקליטיו מגיעים לבית המשפט צילום: Emil Salman/POOL

עורכי דינו של יו"ר האופוזיציה פנו היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה פלילית בעקבות החומרים שהודלפו לתקשורת מתיקי ראש הממשלה לשעבר. הזעם של צוות ההגנה גבר לאחר שאתמול פורסמו בתקשורת פרטי החקירה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן ועדת התביעה בתיק 1,000.

לטענת עורכי הדין, הם נחשפו לעצם החקירה החדשה מפרסומים בתקשורת. בשל הטענות, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום את תחילת עדותו של עד המדינה ניר חפץ, שהיה אמור לפתוח היום את עדותו במשפט נתניהו.

במכתב ליועץ הממשלה, כתבו עורכי הדין כי ההדלפות לתקשורת נועדו להשפיע על העדויות באופן פסול ולא תקין ואף להביא לתיאום גרסאות.

"בהמשך להחלטת בית המשפט מהיום ולדברים שאמרה עורכת הדין ליאת בן ארי במהלך הדיון, נבקש כי תיפתח חקירה באופן מיידי לאיתור המדליפים של תוכן השלמות החקירה לאמצעי התקשורת השונים כמו גם של ראיות שנאספו במסגרת ההשלמה", כתבו עורכי הדין.

לטענתם, "מבול ההדלפות בתיק שבנדון הוא חסר תקדים והרסני לניהול משפט הוגן. הם הוסיפו כי זאת הסיבה ש"כבר ביום 20.12.2018 נשלח מטעם מרשנו מכתב בנושא. מכתבים נוספים נשלחו מטעמו גם בחודשים ובשנים שחלפו מאז. עד היום דבר לא אירע, חקירה לא נפתחה, וההדלפות המשיכו באין מפריע".

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט. צילום: Emil Salman/POOL

"תזמון ההדלפות מעורר חשש כבד כי הוא נועד להשפיע על העדויות באופן פסול ולא תקין ואף להביא לתיאום גרסאות. בימים האחרונים ממש, מתקיים מסע הדלפות אינטנסיבי ופסול שמקורו במאשימה או במי מעדיה", הוסיפו עורכי הדין במכתב ליועץ המשפטי לממשלה.

כפי שדווח אתמול, המשטרה גבתה לאחרונה עדות נוספת בתיק 1,000, בו מואשם ראש הממשלה לשעבר נתניהו. מדובר בהשלמת חקירה שעשויות להיות לה השלכות על המשך המשפט. מי שמסרה את העדות היא הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן ועדת התביעה בתיק 1,000.

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה על העדות החדשה אתמול  לבית המשפט המחוזי בירושלים. קליין העידה במשטרה על תכשיטים בשווי עשרות אלפי דולרים שהועברו לכאורה לשרה נתניהו מאת אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

עורכי דינו של נתניהו טענו בתחילת הדיון כי שמעו על החקירה החדשה מהתקשורת ולא עודכנו עליה על ידי הפרקליטות. לשאלת הסנגורים השיבה התובעת ליאת בן ארי: "אנחנו מזועזעים מההדלפות, אני מציעה לחבריי הסנגורים לפנות ליועמ"ש לפתוח בחקירה"

"המלך הוא עירום וצריך להגיד את זה", אמר עורך הדין בועז בן צור, "החומרים נמצאים רק בידי התביעה והודלפו בכוונת מכוון. זהו אירוע אלים. הדבר הבסיסי הוא לאפשר להגנה לראות את החומר".

הדלפות הדלפות חקירה משפטו של בנימין נתניהו חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}