לאחר שפגע במזראטי: כך נעקץ הנהג במאות אלפי ש"ח
חברת הביטוח איילון תבעה 326 אלף שקל מנהג שפגע במזראטי לוואנטה. זאת בעוד רכב המזראטי תוקן לבסוף בעלות של 5,000 שקל בלבד | בנוסף, היו עוד עשרות מקרי אי סדרים. לפי החשד נופחו הערכות הנזק בעיקר במקרים שבהם לא הייתה עליהן בקרה מקצועית מהצד שכנגד
- חיים שמואלי
- י"ב כסלו התשפ"ב
- 41 תגובות
חברת הביטוח איילון תבעה 326 אלף שקל ממיכאל, עולה חדש ממזרח אירופה, לאחר שפגע בתאונת פגוש אל פגוש שגרתית במזראטי לוואנטה. זאת בעוד רכב המזראטי שנפגע, תוקן לבסוף בעלות של 5,000 שקל בלבד. כך על פי דיווח ב'כלכליסט'.
בדיווח נטען כי בנובמבר 2017 היה מיכאל בנסיעה שגרתית כמוביל מטענים. הוא סיים אותה עם חוב תמוה לחברת הביטוח איילון בסך 326 אלף שקל, שירדוף אותו עד סוף חייו. זאת לאחר שפגע במזראטי לוואנטה, רכב כביש שטח מפואר שמחירו כחדש מתחיל בכ-600 אלף שקל. מיכאל ונהגת המזראטי החליפו פרטים, ואז התברר שאין לו ביטוח מקיף או צד ג' בתוקף.
כאשר דיווחה על כך הנהגת היא קיבלה במפתיע הוראה מהחברה לא להביא את הרכב לתיקון במוסך, אלא ישר למגרש לפירוק רכבים אחרי תאונות קשות. באיילון קבעו כי הרכב ספג נזק חמור בתאונה, יותר מ-200 אלף שקל, ולכן הוא מוגדר כאובדן להלכה. בעלת הרכב קיבלה מחברת הביטוח את שוויו באותה עת במחירון, כ-430 אלף שקל, ואילו החברה תבעה ממיכאל 326 אלף שקל, סכום הנזק ששילמה בניקוי הכסף שקיבלה עבור "השרידים" ממגרש הגרוטאות.
מיכאל ברח מהארץ מאימת החוב, אך שב לישראל לאחר מספר חודשים. ההליך המשפטי נגדו נמשך ובחודש מרץ השנה פסקה שופטת בית משפט השלום בהרצליה הדסה אסף כי מיכאל יחויב לשלם לחברה במשך שלוש השנים הבאות 9,000 שקלים לחודש ב-36 תשלומים, לאחר שהחברה התפשרה על פיצוי בסך 288 אלף שקל.
והמזראטי שנפגע "קשות" בתאונה - תוקן לבסוף בעלות של 5,000 שקל בלבד. הוא חזר לכביש, נמכר לבעלים חדשים שלא הכיר את ההיסטוריה שלו תמורת מחיר הקרוב למחיר המחירון שלו באותה עת, וממשיך לנסוע.
בדיווח נטען כי היו עוד עשרות מקרי אי סדרים שנחשפו בחקירה שנערכה בחברת איילון והחלה לפני מעט יותר משנה, תחילה ביוזמת יו"ר החברה דאז מוקי אברמוביץ, ובהמשך בידי רשות שוק ההון שבראשה עומד משה ברקת.
לפי החשד נופחו הערכות הנזק בעיקר במקרים שבהם לא הייתה עליהן בקרה מקצועית מהצד שכנגד, כמו במקרים שבהם פגע במבוטחי החברה נהג שלא היה לו ביטוח צד ג' או מקיף, ולא לווה בידי חברת ביטוח, שהייתה עלולה לערער על גובה הערכת הנזק שנקבעה באיילון לאותה תאונה.
החקירות חשפו גם חשד למקרים הפוכים, שבהם במכוניות מדגמים פופולריים שנקבע להן נזק בשיעור של 60% משוויין לאחר תאונה קשה, ומחייב הורדה אוטומטית שלהן מהכביש, החליטה ועדת חריגים בחברה להפחית את הנזק לשיעור נמוך יותר שיגדירן "אובדן להלכה" ויאפשר את שיקומן והחזרתן לכביש, למרות שבטיחותית מצבן לא אפשר זאת. בכירה בחברה שהתלוננה בעבר על המעשים נאלצה לעזוב את החברה.
מרשות שוק ההון נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבחינת הרשות. בנוסף, בעקבות טיוטת דוח הביקורת של הרשות הקימה החברה ועדה בלתי תלויה בראשות שופט העליון בדימוס פרופסור דנציגר על מנת לבחון את התנהלות החברה ונושאי משרה בה בהקשר זה".
מחברת איילון נמסר בתגובה: "קבוצת איילון נוהגת בשקיפות כמתחייב מהדין ולאחר שיזמה בדיקות בלתי תלויות בעניין ודיווחה לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, החברה פרסמה לציבור מספר דוחות מיידיים, דוחות תקופתיים והודעות פומביות ותיקנה את הליקויים שנמצאו. נחזור ונדגיש כי הועדה הבלתי תלויה בראשות כבוד השופט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, פועלת באופן עצמאי ובלי התניות או הגבלות כלשהן מטעם החברה. לכשתסיים הועדה את עבודתה היא תגיש את מסקנותיה והחברה תפעל גם בנוגע אליהן לפי כללי הדין והשקיפות הראויים".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות