י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הסכם הגרעין

פרשנים באיראן ממליצים למשטר "לרדת מהעץ"

בכירים איראנים מפעילים לחץ בכלי התקשורת על הממשל להתמתן בדרישותיו על הסכם הגרעין. לא ברור האם מדובר בדעות שונות או בניסיון של המשטר לרכך כניעה מול המעצמות

פרשנים באיראן ממליצים למשטר "לרדת מהעץ"
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

מספר אנליסטים איראנים מרחבי הקשת הפוליטית במדינה, מציעים כי טהראן צריכה לפרוש מעמדותיה הקיצוניות בניסיון לגבש הסכם לגרעין. במהלך השבוע האחרון, מספר הולך וגדל של אנליסטים ופרשנים פוליטיים באיראן הצביעו על כך שחלק מהציפיות של טהראן, כולל הסרת כל הסנקציות, ודרישת ערבויות להתחייבות של ארה"ב לקיים את ההסכם גם אם יבוא ממשל אחר, עשויות להיות מופרכות.

ערוץ הטלוויזיה Iran International מדווח, כי עדיין לא ברור אם הם לוחצים על המשטר כדי להקל על החיים של האיראנים, או שהממשלה היא שמכוונת את הפרשנים להשמיע הערות שפוליטיקאים אולי ירצו להשתמש בהם כדי להצדיק שינוי דרמטי בעמדותיהם לאחר חידוש שיחות הגרעין בסוף החודש.

מנגד, האנליסט פרו משטר האייתולות מהדי פורסאפה, כתב בפרשנות שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות פארס המקושרת למשמרות המהפכה ב-14 בנובמבר כי "משא ומתן שמטרתו הסרת הסנקציות בלבד לא יישא פרי בהסתכלות עליו מנקודת מבט משפטית". הוא הציע ש"במקום זאת, איראן צריכה לוודא שיהיה לה כמה רווחים כספיים שניתן לוודא".

הוא טען כי ארצות הברית מעניקה באופן קבוע פטורים לסנקציות על איראן, המאפשרות יצוא נפט מוגבל ומכירת גז טבעי. הוא רמז כי אותה גישה יכולה לחול על חלק מהסנקציות הנוכחיות בעתיד.

הסכם גרעין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}