י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"נחושים לשמור על ממלכתיות"

בנט באזכרה לבן גוריון: "על מה הדרמה והרעש?"

ראש הממשלה בנט אמר במהלך טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של בן גוריון כי "אנחנו מנסים להבין מה מהות המחלוקת היום. האם זה על תוכן, מהות, עקרונות - אם בעבר המחלוקת הייתה על מהות, על נסיגה מיהודה ושומרון, על ההתנתקות, על יציאה למלחמת לבנון הראשונה, הרי שהיום המחלוקת היא לשם מחלוקת"

בנט באזכרה לבן גוריון: "על מה הדרמה והרעש?"
נפתלי בנט בנאום בטקס האזכרה לבן גוריון צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (רביעי) בנאום שמסר במהלך טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, במלאת 48 שנים לפטירתו, שהתקיים במדרשת שדה בוקר, כי "בימים אלה אנחנו עדים להרבה רעש, הרבה צעקות, צווחות. אנחנו מנסים להבין מה מהות המחלוקת היום, על מה המחלוקת. האם זה על תוכן, מהות, עקרונות - אם בעבר המחלוקת הייתה על מהות, על נסיגה מיהודה ושומרון, על ההתנתקות, על יציאה למלחמת לבנון הראשונה, הרי שהיום המחלוקת היא לשם מחלוקת".

ראש הממשלה בנט אמר: "הרי אין כרגע נסיגה מיהודה ושומרון, אין מלחמה, אין התנתקות. אז על מה בעצם כל הדרמה? על מה כל הרעש? יש ממשלה שהוקמה בשם אותו עיקרון מאחד, הממשלה נועדה להרגיע את הקרע".

"חברים", הוסיף בנט, "המתקפות עליה הן על עצם הרעיון של לשבת יחד, על עצם הרעיון שהמדינה גדולה מהשבט, וזו התפתחות מדאיגה. אנחנו נחושים לשמור על הממלכתיות ועל המדינה מאוחדת. הממלכתיות היא נכס אסטרטגי מרכזי של מדינת ישראל. הערבות ההדדית בינינו, היחד הישראלי המפורסם, בזכותו התלכדנו, בזכותו בנינו, בזכותו ניצחנו ובזכותו אנחנו כאן".

לדבריו, "בראשית דרכו הציבורית ראה את עצמו דוד בן גוריון כציוני וגם כסוציאליסט בעת ובעונה אחת. בן גוריון לא היה לבד. רבים מבניה ובנותיה של העלייה השנייה החזיקו בזהות כפולה. לצד הציונים הסוציאליסטים היו ציונים דתיים, ציונים ליברליים וציונים רוחניים ועוד. ריבוי הזהויות העמיד רבים מהם במבוכה. אפילו החברים הקרובים ביותר של בן גוריון התקשו להכריע בשאלה למי הם נאמנים יותר, למעמד הפועלים, שאליו הם משתייכים כסוציאליסטים, או לעם היהודי, שלמענו הם נלחמים כציונים".

"לעומתם, בן גוריון הכריע הכרעה ברורה - הנאמנות שלו היא קודם כל לציונות. המסירות שלו לעם היהודי גוברת על המסירות לכל דבר אחר. העם מעל המעמד, הממלכה מעל לשבט. להכרעה הזאת הוא נתן שם: ממלכתיות. זאת מילה שאינה ניתנת לתרגום, לא לאנגלית, ולא באף שפה, שמקורה בלקח היסטורי מיוחד לעמנו", אמר בנט.

בסיום נאומו אמר בנט: "מגילת העצמאות שאותה הקריא דוד בן גוריון בה' באייר תש"ח, מסתיימת בקריאה לכלל העם היהודי להתלכד סביב אתגר משותף: 'מַּעֲרָכָה הַגְּדוֹלָה עַל הַגְשָׁמַת שְׁאִיפַת הַדּוֹרוֹת לִגְאֻלַּת יִשְׂרָאֵל'. זה המובן העמוק ביותר של ציונות 'בן-גוריונית' - מפסיקים להתגעגע ומתחילים לבצע. המסע לא נעצר, החלומות לא הושלמו, הדרך שהתחילה ב-48 עוד לא הגיעה ליעדה. אבל אנחנו על הדרך, אנחנו בתנועה, אנחנו כבר לא חולמים - אנחנו עושים".

"בן גוריון ייסד את רעיון הממלכתיות, עלינו החובה לבצר אותה. בן גוריון התחיל את המסע להגשמת שאיפת הדורות, עלינו החובה ולנו הזכות להמשיך אותו. יהי זכרם של דוד בן גוריון, ופולה רעייתו, ברוך", דברי ראש הממשלה בנט.

 

נפתלי בנט דוד בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}