ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
"גזירת חינוך הבנות"

ראשי הסמינרים יתריעו: 'מאות בנות יעזבו את המסגרת החינוכית'

לקראת העברת תקציב המדינה ובעקבות הקיצוץ החמור הצפוי בכספים למוסדות החינוך, התאגדו מנהלי הסמינרים להגיע לכנסת במטרה להשתתף בישיבת הסיעה של המפלגות החרדיות ולנסות להשפיע על הח"כים | לטענתם: הקיצוץ יגרור סגירת מסלולים וייאלץ לגשת לאקדמיה

ראשי הסמינרים יתריעו: 'מאות בנות יעזבו את המסגרת החינוכית'
אילוסטרציה. תלמידות סמינר צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ראשי איגוד מנהלי הסמינרים צפויים להגיע אחר הצהרים לכנסת בכדי לפגוש את כל חברי הכנסת החרדים, ברקע הזעקה על אי העברת התקציב למוסדות החינוך לבנות, שם הם יתריעו בפני חברי הכנסת מש"ס ויהדות התורה על מה שהם מכנים "גזירת חינוך הבנות".

ראשי המוסדות פתחו בזעקה בסוף השבוע האחרון על חוסר התקצוב למוסדות שבהנהלתם, כאשר תקציבי הסמינרים קוצצו בכ-50 מיליון שקל, והציגו את הנתונים בפני חברי הכנסת במפגש חירום שקיימו במוצאי השבת.

היום (שני) יגיעו ראשי הסמינרים להשתתף בישיבות הסיעה של ש"ס ויהדות התורה, שם הם יציגו בפני חברי הכנסת את החשש שלא מדובר רק במחסור בתקציב אלא ב"גזירה על חינוך הבנות".

על פי החשש של מנהלי הסמינרים, חוסר התקציב מהמדינה שמגיע בעיקר ללימוד מקצועות יאלץ אותם לסגור קורסים ללימודי מקצוע מה שיאלץ בנות שיבקשו ללמוד מקצוע לעזוב את ספסל הלימודים ולגשת ללימודי אקדמיה.

לא ברור כיצד יפעלו חברי הכנסת החרדים, כאשר מספסלי האופוזיציה קיים סיכוי אפסי להשיג תקציבים, אך במהלך ישיבות הסיעה ידונו בנושא ויחפשו פתרונות שימנעו מעשרות בנות לעזוב את ספסל הלימודים.

מנהלי סמינרים קיצוץ תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}