י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"מי הדליף את הידיעה?"

הפרופ' יוצאת למאבק בבנט: רוצה אותי כחותמת גומי

טליה איינהורן יוצאת למאבק נגד הכוונה של ראש הממשלה נפתלי בנט להדיח אותה מהוועדה למינוי בכירים. במכתב חריף ששלחה למזכיר הממשלה, שלום שלמה, אחרי שקיבלה ממנו זימון לשימוע, היא כתבה בין היתר: "אני רואה בניסיון להדיח אותי מהוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה ניסיון השתקה והטלת אימה כנגד כל אזרח ישראלי המבקש להביע ביקורת עניינית"

הפרופ' יוצאת למאבק בבנט: רוצה אותי כחותמת גומי
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

פרופ' טליה איינהורן יוצאת למאבק נגד הכוונה של ראש הממשלה נפתלי בנט להדיח אותה מהוועדה למינוי בכירים (ועדת גולדברג). במכתב חריף ששלחה למזכיר הממשלה, שלום שלמה, אחרי שקיבלה ממנו זימון לשימוע, היא כתבה בין היתר: "אני רואה בניסיון להדיח אותי מהוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה ניסיון השתקה והטלת אימה כנגד כל אזרח ישראלי המבקש להביע ביקורת עניינית, גם אם נוקבת, במסגרת זכות היסוד לחופש הביטוי השמור לו". כך דיווח איתמר אייכנר ב'ווינט'.

איינהורן ציינה במכתב: "באוקטובר 2018 מוניתי על ידי ממשלת ישראל לכהן כחברה בוועדה למשך תקופה של שמונה שנים. ראש הממשלה דהיום, מר נפתלי בנט, היה בין חברי הממשלה שהצביעו בעד מינויי כשומרת סף. תקופת הכהונה נועדה להבטיח שהוועדה המייעצת תהיה בלתי תלויה ומנותקת משיקולים פוליטיים. הניסיון לסלק אותי מהוועדה משקף רצון להפוך אותה לוועדה פוליטית ולחותמת גומי".

איינהורן טענה גם כי קראה בבתקשורת על ההחלטה לקיים לה שימוע לפני שההזמנה הגיעה לידיה. "על פי חוק העונשין, הדלפת מידע שהגיע לידיעת עובד ציבור במסגרת עבודתו היא עבירה. למכתבך שלושה מכותבים - ד"ר אביחי מנדלבליט היועמ"ש, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד רה"מ, ורה"מ נפתלי בנט. אשמח לדעת מי הדליף את הידיעה לתקשורת", הוסיפה.

עם זאת, פרופ' איינהורן הבהירה כי בכוונתה להגיע לשימוע ו"להשקיע כל מאמץ שיידרש כדי להבטיח שהוועדה המייעצת תמשיך לתפקד באופן ענייני וללא לחצים פוליטיים משום צד שהוא".

כזכור, לפני כשבוע דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להדיח את פרופ' טליה איינהורן, החברה בוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג).

מקורות בכירים טענו כי הסיבה להדחתה של איינהורן היא משום היותה מוטה פוליטית נגד הממשלה, ומשתפת לכאורה פוסטים לפיהם ניתן להתרשם שאינה לגיטימית בעיניה.

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}