כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
תגובות חמות לדברי השגריר

"איראן צריכה לדעת: מטוסינו מגיעים לכל נקודה במזה"ת"

אמש פורסמו דבריו של שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, רון דרמר, בהם הזהיר בדבר מסוכנותה של איראן והחובה לפעול במיידית | בתגובה לדבריו פורסמו הבוקר תגובות תומכות מימין ומשמאל

"איראן צריכה לדעת: מטוסינו מגיעים לכל נקודה במזה"ת"
ארכיון הגרעין האיראני צילום: ממשלת ישראל

תגובות תומכות מימין ומשמאל לאזהרת שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, רון דרמר, שלפיה הקהילה הבינלאומית לא תפעל נגד איראן. "יש אמת בדבריו של דרמר. העולם לא יכול 'למנוע', אבל הוא כן יכול, בהסכם, להאט את הקצב".

ח"כ אלי כהן (הליכוד), שכיהן כשר המודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר כי "כבר לפני יותר משנתיים, כשישראל הציגה לעולם את פעולת המוסד לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני, ברור היה שאיראן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה וממשיכה לפעול תוך הסתרה, שקרים והפרת הסכמים, להשגת ארסנל של נשק גרעיני".

לדבריו, "עסקה של ארה"ב והמערב עם איראן.לא שווה את הנייר שעליו היא תיחתם, ולא רק שלא תרחיק את המלחמה, אלא תביא אותה קרוב מתמיד. נשק גרעיני בידי איראן הוא איום, לא רק על ישראל, אלא על העולם החופשי כולו. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה איראן גרעינית. המטוסים שלנו יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון, וכדאי שהאיראנים ידעו זאת". רון דרמר שהיה שגריר ישראל בארה"ב, אמר את הדברים לאריאל כהנא בראיון למוסף החג של "ישראל היום".

ח"כ אמילי מואטי (העבודה), יו"ר ועדת המשנה לענייני חוץ בוועדת חוץ וביטחון, אמרה ל"ישראל היום" כי "יש אמת בדבריו של דרמר. העולם לא יכול 'למנוע', אבל הוא כן יכול, בהסכם, להאט את הקצב ולבלום את ההתקדמות של איראן. גם אז הדברים צריכים להיות תחת מעקב ועין פקוחה ועקבית של העולם, ובעיקר שלנו". יו"ר הציונות הדתית,

ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס אף הוא לדברי דרמר ואמר: "חיוכים וחיבוקים עם מנהיגי שמאל מהעולם זה נחמד, אך מניעת גרעין איראני היא עניין קיומי. קשה לברוח מהתחושה שהממשלה הזו בונה את האסטרטגיות שלה על פגישות מחויכות. סוגיית הגרעין האיראני היא קריטית לעתידה של ישראל, ואסור בשום אופן להשאיר אותה לתקווה אמורפית שההתגרענות תיעלם. זו לא תוכנית פעולה".

לדבריו, "בזמן שממשלת ישראל מתמהמהת ומבטיחה שלא לפעול פומבית נגד החזרה של ארה"ב להסכם הגרעין, הנשק הקונבנציונלי של האויבים מסביבנו מתגבר ומתעצם, ושעון החול שלנו לפעולה הולך ואוזל. המציאות המתהווה יוצרת משוואה חדשה של מאזן אימה עם שכנינו, ולראשונה, חלילה בגלל האיום האיראני ידנו לא תהיה על העליונה. אסור להוריד את הסוגיה האיראנית מסדר היום, ואני מתפלל שממשלת ישראל תתעשת ותעשה הכל על מנת למנוע מאיראן נשק גרעיני".

איראן רון דרמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}