י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
על רקע הצעת הליכוד

ראשי הקואליציה שהושמטו מסרטון הפרגונים של בנט

בסרטון של מפלגת 'ימינה', צוטטו ראשי מפלגות הקואליציה כשהם משבחים אחד את פעולותיו של השני, אך שני ראשי מפלגות לא הוזכרו בסרטון; בני גנץ ומנסור עבאס. השמטת שמותיהם עוררה תשומת לב ותהייה גדולה

ראשי הקואליציה שהושמטו מסרטון הפרגונים של בנט
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסרטון שפורסם היום (שישי) מטעם מפלגת 'ימינה', צוטטו ראשי מפלגות הקואליציה כשהם משבחים אחד את פעולותיו של השני, אך שני ראשי מפלגות לא הוזכרו בסרטון; יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.

בסרטון נשמע שר האוצר אביגדור ליברמן כשהוא משבח את תפקודו של ראש הממשלה נפתלי בנט, את יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כשגם הוא משבח את בנט, וכך גם את ראש הממשלה בעצמו, כשהוא משבח את שר התקשורת יועז הנדל. כך הופיעו ציטוטים נוספים של ראשי מפלגות יש עתיד, העבודה ומרצ עם דברי שבח על פעילות ראשי הקואליציה.

אך כאמור, השמות של בני גנץ ושל מנסור עבאס לא הופיעו בסרטון, מה שגרם לתעלומה ברשת, כשמספר אנשי תקשורת אף ציינו את זה, וההערכה היא כי מדובר בהשמטה מכוונת.

סרטון הפרגונים של בנט

ההשמטה המדוברת מגיעה לאחר תקופה של דיווחים על חוסר שביעות רצון של בני גנץ מהממשלה הנוכחית, ועל הצעות שהוא מקבל ממפלגת הליכוד. כזכור, רק אמש, בכירים במפלגת 'כחול לבן' התייחסו לדיווח ב'ישראל היום', לפיו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוקל להציע ליו"ר מפלגתם בני גנץ את ראשות הממשלה ללא רוטציה ומאיימים כי לא ילכו אחרי גנץ, ובכך אין בעצם רוב לממשלה שכזו. אלא אם כן יבואו עריקים ממפלגות אחרות. כרגע, הללו טוענים בשיחה עם כתבת 'חדשות 12' דפנה ליאל שגנץ לא מעוניין בהצעה.

בנוסף הם מעריכים שבשל אי מימוש הרוטציה, יו"ר 'הליכוד' יערים דרישות אחרות בתמורה, כמו למשל התערבות במינויים משפטיים בשל משפטו, ש'כחול לבן' לא יסכימו להם, ולכן ההצעה המדווחת אינה רלוונטית.

אתמול התייחס יו"ר סיעת 'כחול לבן' איתן גינזבורג לדיווח על ההצעה של נתניהו לגנץ וטען בראיון שכרגע ההצעה אינה רלוונטי כיוון שהם רוצים שהממשלה הנוכחית תמשיך לתפקד, למרות הדיווחים על אכזבתו של בני גנץ. מאידך בקואליציה לא בטוחים ששר הביטחון יסרב להצעה של נתניהו.

"הממשלה מתפקדת טוב, אין סיבה שלא תאריך ימיה", אמר יו"ר סיעת 'כחול לבן' ב'גל"צ', כשהוא מסרב לומר במפורש שמפלגתו בכל מקרה לא תסכים להצעה. "יכולנו להיות שם כבר כמה פעמים, ובחרנו להיות בממשלה הזו".

נפתלי בנט בני גנץ מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}