י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
לזכר חברו שנרצח

במהלך הכנסת ספר תורה לישיבה: ראש המועצה פרץ בבכי

קרוב לעשרים שנה לרצח שולי הר מלך הי"ד הוכנס ספר תורה לישיבת חומש לזכרו | יוסי דגן, שהר מלך נרצח במהלך שיחת טלפון איתו, דיבר על הרצח ועל הגירוש שאחריו ופרץ בבכי: "המחויבות לשולי והנרצחים - לתקן את פשע הגירוש ולבנות היישובים מחדש"

במהלך הכנסת ספר תורה לישיבה: ראש המועצה פרץ בבכי
יוסי דגן ומשה אביו של שולי הי"ד צילום: ישיבת חומש

18 שנה להירצחו של שולי הר מלך הי"ד ו-16 שנים לגירוש מישובי גוש קטיף ומישובי צפון השומרון, הוכנס אמש (שני) ספר תורה לישיבת חומש ביישוב חומש המתחדש לזכרו של הר מלך.

ספר התורה נתרם ע"י משה הר מלך אביו של שולי, לזכרו של שולי אשר אתמול היה יום השנה ה-18 לרצח. שולי תושב חומש ומהפועלים הגדולים למען ההתיישבות בצפון השומרון נרצח בכביש אלון כשנתיים לפני פינוי היישוב חומש.

במעמד הכנסת ספר תורה אמש השתתפו כ- 250 משתתפים מכל רחבי הארץ. באירוע נכחו גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראשי ישיבות חומש ושבי שומרון. באירוע נכח גם אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד הי"ד שנרצח בדרך לביתו בכוכב השחר.

יוסי דגן, שהיה חברו של שולי, נשא דברים באירוע: "כאשר שולי נסע עם לימור ליד אל מועייר בדרכו מכוכב השחר לחומש, אני עשיתי איתו את השיחה האחרונה. שולי נפרד מהעולם כשכולו היה אהבת התורה ואהבת עם ישראל".

הוא המשיך: "הוא היה מלא באהבת ארץ ישראל, והוא נפרד מהעולם בדיבורים על חומש. בשיחה הזו הוא דיבר איתי על שלושה דברים, הדבר הראשון על המשפחה החמישית בגרעין של המשפחות הדתיות הצעירות שעלו לכאן".

"הדבר השני על הישיבה בחומש ואיך למנוע את הסגירה שלה בגלל חוסר בכספים, לקדם ולהחזיק אותה. והדבר השלישי על הרעיון של מנורה חזני לעשות מסע רבנים בחומש, מה שבאמת קרה לאחר הרצח, לחזק את אזור צפון השומרון ולהביא אותו למודעות", סיפר דגן.

הרצח של הר מלך בוצע במהלך שיחת טלפון עם דגן. במהלך דבריו של דגן כאשר דיבר על הרצח ועל הגרוש התרגש מאד ופרץ בבכי, ועצר את דיברו מספר פעמים באמצע.

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן הוסיף: "אנחנו מכירים את שולי מחרשה, כשעוד היה נער, בחור עם עוצמות, עם תוקף. ועם האמת הגדולה הזאת הוא הלך ופעל ועשה, והגיע גם אל המקום הקדוש הזה, לבדו. הוא לא היה צריך עזרה מאף אחד. הוא האמין במעשים הגדולים שלו".

אחיו של שולי, רועי הר מלך סיכם את האירוע המרגש ואמר: "תודה לכל האנשים שבאו להשתתף עימנו, ותודה מיוחדת ממש לכל האנשים שאוחזים פה במקום הזה במשך כל השנים. במסירות נפש שאי אפשר לתאר אותה. רק בקשה אחת לי אליכם, שתמשיכו. תמשיכו ובעז"ה בקרוב זה יהיה מתוך יישוב של קבע".

יוסי דגן הכנסת ספר תורה גירוש מגוש קטיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}