לשכת התעסוקה פרסמה את נתוני הפעילות בצל הנגיף
עם פרוץ משבר הקורונה, ב-15.3.2021, ועם הכניסה לסגר הראשון מצא עצמו שירות התעסוקה מתמודד עם היקף אדיר של דורשי עבודה, שבשיא שנרשם באפריל חצה מספרם את ה-1.135 מיליון | כך התמודדו בלשכה
- אהרן מילר
- י' אב התשפ"א
בשנת 2019 נהנה המשק הישראלי מאחת משנות השיא בתולדותיו עם שיעור אבטלה שעמד על כ-3.5% ועם מספר מובטלים שנע סביב ה-150,000, לרבות תובעי הבטחת הכנסה. עם פרוץ משבר הקורונה, ב-15.3.2021, ועם הכניסה לסגר הראשון מצא עצמו שירות התעסוקה מתמודד עם היקף אדיר של דורשי עבודה, שבשיא שנרשם באפריל חצה מספרם את ה 1.135 מיליון. כל זאת, שעה שמצבת כוח האדם לא השתנתה ונוכח הסגרים השתנו תנאי העבודה והפכו את יכולתו של השירות לספק שירות אישי למורכבת ומאתגרת, אולם עשה זאת בהצלחה רבה.
בתוך כך פרסמה לשכת התעסוקה את הפעילות לשנת 2020 - 'תעסוקה תחת קורונה', ופילחה את עיקרי הפעילות לפי ההתפלגויות השונות:
השמות: למעלה מ-52,000 דורשי עבודה שבו לעבודתם נוכח פעילות שירות התעסוקה, וזאת חרף מגבלות הקורונה ושוק שפעל בצל סגרים
סדנאות ואימונים: כ-70 אלף דורשי עבודה הופנו לאימונים אישיים ולסדנאות ייעוץ והכוונה, מרביתם בצפון ובדרום
מעגלי תעסוקה: בתכנית הדגל של שירות התעסוקה, המסייעת לתובעי הבטחת הכנסה לשוב למעגל העבודה, לקחו חלק למעלה מ 32 אלף דורשי עבודה - גידול של 203% ביחס ל-2019.
מענק מעסיקים: אחת מתכניות הדגל של הממשלה בשנת 2020, שנועדה לעודד מעסיקים להשיב עובדים שהוציאו לחל"ת במהלך הסגר הראשון, ומי שנבחר להוציאה לפועל היה שירות התעסוקה. נוכח שורה של פעולות יעילות מאוד, עלה בידו של השירות להשיב לעבודתם למעלה מ 433 אלף דורשי עבודה ויותר מ 57 אלף מעסיקים נהנו ממענקים על סף 1.6 מיליארד ש"ח.
מוקד שירות התעסוקה: הגדיל פעילותו באופן דרמטי, מ-15 מוקדנים בשנת 2019 ל 200 בשנת 2020, דבר שהוביל לגידול של 517% בהיקף הפעילות: במהלך השנה בוצעו כ1.7 מיליון שיחות טלפוניות.
אתר שירות התעסוקה: למעלה מ-20 מיליון כניסות – כ-900 אלף מתוכן לצורך קיום שיחות צ'אט עם מוקדני שירות התעסוקה, ו-2.3 מיליון מתוכן הן לצורך השתתפות בקורסי האונליין שבאתר שירות התעסוקה. יודגש, כי משך הצפייה הממוצע בקורס אונליין שבאתר עלה על 22 דקות, והקורסים הפופולאריים ביותר היו "אקסל למתחילים" (עם יותר מ-360 אלף צפיות, גידול של פי 18.8 בהשוואה ל-2019), "אנגלית עסקית" (עם יותר מ-260 אלף צפיות, גידול של פי 21.3 בהשוואה ל-2019) ו- "פוטושופ למתחילים" (כ-180 צפיות, גידול של פי 19 בהשוואה ל-2019).
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות