כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שבר על שבר

אסון: גופתו של הנגיד אותרה בהריסות; בתו וחתנו עדיין נעדרים

האסון במיאמי הולך ומתעצם מיום ליום. בשעות האחרונות אותרה לדאבון לב, גופתו של הנגיד ר' חיים רוזנברג ז"ל תחת ההריסות. כאשר בתו וחתנו שהיו בביקור אצלו עדיין נעדרים | גופתו תוטס לניו יורק לשם הבאתו למנוחות עוד לפני השבת | איבד בשנה האחרונה את רעייתו ושני הוריו

אסון: גופתו של הנגיד אותרה בהריסות; בתו וחתנו עדיין נעדרים
חיים רוזנברג ובני וייס על רקע הזירה צילום: דו"צ\באדיבות המצלם

לאחר שבועיים מאז קריסת הבניין במיאמי, נמצאה גופתו של הנגיד ר' חיים רוזנברג ז"ל מפלאטבוש ניו יורק, גופתו זוהתה בין הריסות המגדל שהתמוטט,  בן 52 בפטירתו.

ר' חיים היה מתפלל שנים רבות בבית הכנסת של הרב וינפלד בפלאטבוש, בתו, מלכי, ובעלה, בני וייס, מליקוווד ניו ג'רזי, שהו אצלו בזמן הקריסה, והם עדיין נעדרים ככל הנראה מתחת להריסות.

בשעות האחרונות נערכת המשפחה להלוויה. ארגון 'הצלה' שמחזיק מטוס משלו, יטיס את הגופה בחזרה לניו-יורק, שם תערך ההלוויה ביום שישי והוא ייטמן עוד לפני שבת קודש. כך דווח האתר Yeshiva world news.

חיים ז"ל היה איש נדל"ן מצליח, במקור מברוקלין ולאחרונה עבר ל'מגדל צ'אמפליין דרום' בסורפסייד, שבמיאמי, פלורידה שקרס לפתע בליל שבין רביעי לחמישי לפני שבועיים. המנוח ז"ל רכש את הדירה בקומה השנייה רק ​​בחודש שעבר, בתקווה כי הנוף של האוקיאנוס האטלנטי יעזור לו למצוא נחמה לאחר שנה סוערת שבה איבד את רעייתו, אנה רוזנברג ע"ה, ממחלת הסרטן, ושני הוריו שנפטרו מנגיף הקורונה.

בחודשים האחרונים התמסר חיים רוזנברג, לקראת השקת 'מרכז שלום', מרכז לריפוי נפשי, הממוקם בקמפוס של בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק לזכר אשתו המנוחה.

בעבר שכר רוזנברג דירות קטנות יותר באזור, אך לאחרונה רכש את הדירה הגדולה בפרויקט 'צ'אמפליין', כדי שתהיה זו דירה יותר מרווחת עבור אירוח ילדיו ובני משפחותיהם כשהם באים לבקרו. בתו, מלכי ובעלה, בני וייס מלייקווד, ניו ג'רזי, שהו אצלו בזמן הקריסה ונעדרים גם הם.

"כל מי שהכיר את חיים, סיפר שהוא חבר ואיש משפחה מסור באמת, מישהו ש"אוהב את כולם ואהוב על כולם, הוא תמיד חושב על אחרים, סוג האדם שמציב את צרכיהם לפניו", מספר סנדי ליבהרד, חברו.

רוזנברג חזר מטיול בניו יורק שעות ספורות לפני קריסת המגדל, ומיהר לחזור לביתו לפגוש את בני ווייס חתנו ואת בתו מלכי. "חיים הוא איש בעל אמונה עזה" אמר ליבהרד. "החיים לא האירו לו פנים לאחרונה. אך האמונה שלו באלוקים וההשקפה החיובית היא מה שהחזיקה אותו".

מכר נוסף ששהה במחיצתו, יומיים לפני שהבניין קרס, מספר ל'בחדרי חרדים' כי למרות הקשיים שחווה בחייו ובייחוד בשנה האחרונה עם פטירת רעייתו ושני הוריו ל"ע, המשיך לחייך ולהאיר פנים לכל אדם. לצד היותו קובע עיתים לתורה מידי יום, בייחוד בשבת שהיה פנוי לגמרי ממלאכתו ולא מש מן הגמרא.

אסון מיאמי איתור נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד