י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מבצע מלביש"

מבצע אכיפה נרחב לעטיית מסכות; בקרוב חיסון שלישי לכולם?

האם שוב חופשת הקיץ תיחרב? הממשלה החליטה על הגברת האכיפה של חבישת מסכות במקומות ציבוריים ומאות פקחים יחלו בחלוקת דו"חות | לצד זאת, במשרד הבריאות ידונו האם יינתן חיסון שלישי (בוסטר) לכלל האוכלוסייה | כמו"כ תידון אפשרות להחזרת חלק מהמגבלות

 מבצע אכיפה נרחב לעטיית מסכות; בקרוב חיסון שלישי לכולם?
מבצע חיסונים בתל אביב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

העלייה בתחלואה מדאיגה מאוד את משרד הבריאות והערב (ראשון) מתפרסם כי הממשלה שוקלת צעדים נוספים בניסיון לצמצם עד כמה שניתן את התפרצות הזן ההודי בישראל.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', בין הצעדים שנשקלים: 'תו ירוק מצומצם' שיחול במיוחד על אוכלוסיות בסיכון - מבוגרים וילדים. הכוונה היא לערוך בדיקת במקומות שבם ברור שהאוכלוסייה הם או ילדים או מבוגרים, כגון בכניסה לבתי אבות או לפני הצגות לילדים.

בנוסף מדווח ב'חדשות 12' שהבוקר התקבלה החלטה עקרונית להוציא לפועל "מבצע מלביש" על חובת המסכות במהלכו יבצעו פקחים ושוטרים אכיפה במקומות מרכזיים ויוודאו שהציבור עוטה מסכות.

הכתבת דפנה ליאל מסבירה כי במשרד הבריאות יצטרכו בקרוב לקבל החלטה. האם מתייחסים למקדם ההדבקה ואז ההגבלות יבואו מהר יותר, או האם מסתכלים דווקא על התחלואה הקשה וכעת, לאחר מבצע החיסונים המסיבי, מספר החולים קשה - נותר נמוך.

בתוך כך, ב'חדשות 12' מפרסמים כי על כך שבמשרד הבריאות יתקיים הערב דיון במגוון הנושאים הקשורים בהתפרצות הנוכחית, ובין היתר ידונו המשתתפים בתחילת מבצע חיסון שלישי לכולם ולא לבעלי מערכת חיסונית חלשה. 

 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}