י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
גילו חללים בתוך ההריסות

מפקד צוות 'פיקוד העורף' במיאמי: "נמצאו הלילה גופות נוספות"

"ב-12 השעות האחרונות מצאנו עוד כמה אנשים", אומר מפקד יחידת החילוץ הלאומית הישראלית שהגיעה לסייע בחילוץ הגופות באסון הקשה במיאמי. הוא מציין כי במהלך הלילה הצוותים גילו חללים חדשים בתוך ההריסות | עד הבוקר נמצאו 12 גופות של דיירים שנספו באסון הקשה

מפקד צוות 'פיקוד העורף' במיאמי: "נמצאו הלילה גופות נוספות"
כוחות פיקוד העורף בפעולה בזירה צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת החילוץ הלאומית הישראלית אמר כי אנשי חיפוש והצלה מצאו גופות נוספות הלילה במגדלי צ'אמפליין דרום, בסורפסייד - פלורידה.

"ב-12 השעות האחרונות מצאנו עוד כמה אנשים", אמר אלוף משנה גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ הלאומית הישראלית, לרשת CNN, "מצאנו אנשים, למרבה הצער הם לא בחיים".

הוא הוסיף כי המחלצים גילו ביום שלישי בלילה מנהרות חדשות בהריסות, (חללים בין ההריסות) שאפשרו גילוי גופות נוספות. ואך אמר כי צוותי חיפוש והצלה עבדו בחללים שבין המרפסות שקרסו.

מפקד החילוץ אמר כי הוא לא יכול להגיד עדיין מספר מדויק של גופות שנמצאו, מאחר והמשפחות לא יודעות עדיין שמצאו את יקיריהן, ורק אחרי שהמשפחות ידעו, המספר יתפרסם.

עוד אמר כי ישנם בזירה מאות מחלצים אמריקאיים, והם עושים עבודה מצוינת, "אנחנו כאן 15 מחלצים מישראל, אנחנו נותנים את הסיוע מהניסיון שלנו, מצאנו את הגופות בחללים שבין המרפסות, הצלחנו להגיע עמוק מאד תחת ההריסות".

עוד אמר, כי "המצב כאן בהשוואה למקומות אחרים שהיו בהם אסונות, זה חוסר המרווח בין ההריסות, הכול מאד צפוף, קריסת הבניין הייתה מאד חזקה".

לגבי הטענה כי החילוץ מתבצע בצורה איטית מדי אמר גולן, "אני שומע את התלונות, ואני אומר לכם שהמחלצים עושים את המקסימום, ובצורה הכי טובה ומהירה שהם יכולים, אף אחד אחר לא היה יכול לעשות את הדברים אחרת".

עד הבוקר נמצאו 12 גופות של דיירים, ועל פי אנשי יחידת החילוץ, בהמשך היום המספרים יעלו באופן רשמי.

כאמור בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך והיא כוללת את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף, שהינם טובי המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה. משימת המשלחת הינה סיוע למאמצי הצלת החיים באמצעות מיפוי האתגרים באתר ההרס, סיוע לקהילה היהודית במיפוי הנפגעים והניצולים ותמיכה בכוחות החילוץ המקומיים. את היערכות צה״ל למשלחת הוביל ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף איציק בר.

אסון מיאמי פלורידה חילוץ והצלה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}