כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אופוזיציה לנתניהו

סדקים ראשונים: חמישה ח"כים מהליכוד עלולים למרוד

סערת חוק האזרחות: הפרשן עמית סגל טוען היום כי מספר חברי כנסת בליכוד מביעים התנגדות ללכת עד הסוף ולהפיל את החוק, וייתכן ויצביעו עם הקואליציה

סדקים ראשונים: חמישה ח"כים מהליכוד עלולים למרוד
נתניהו וכ"ץ בסיעת הליכוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יומיים קודם ההצבעה על הארכת תוקפו של חוק האזרחות, והמערכת הפוליטית סוערת מתמיד. ימינה ותקווה חדשה מאשימות את נתניהו בפגיעה בביטחון המדינה לטובת אינטרסים פוליטיים, נתניהו מבחינתו מעביר את הנקודה כי קואליציה שנתמכת ע"י מפלגות ערביות - אינה יציבה.

פרשן 'חדשות 12' עמית סגל מסביר הערב (שני) במהדורה המרכזית כי מדובר ב"מבוכה הדדית". קודם כל, לקואליציה אין רוב, שבועיים בלבד לאחר הקמת הממשלה ואלו כבר חדשות רעות. שנית טוען סגל כי ישנם קולות בתוך הליכוד שכלל לא בטוח שיתנגדו לחוק וייתכן מאוד שיחליטו להצביע עם הקואליציה. סגל מצביע על אחד שייתכן ויצביע בניגוד לעמדת האופוזיציה, ח"כ אבי דיכטר שכתב בסופ"ש מאמר נוקב ב'ישראל היום', בו הסביר עד כמה חמור מבחינתו שהחוק לא יעבור.

סגל אף מציין כי ישנם חמשה חברי כנסת בליכוד שייתכן ויצביעו יחד עם הקואליציה למורת רוחו של נתניהו. ומה במקרה שהחוק נופל בעוד יומיים? "זה יהיה מקרה קלאסי של הפסד קשה לשני הצדדים", מסביר סגל. הקואליציה תציג את האופוזיציה כמי שחוגגת יחד עם אחמד טיבי והרשימה המשותפת, מנגד גם הקואליציה החדשה נתקלת בחולשתה רק שבועיים לאחר הקמתה.

חוק אזרחות הליכוד אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד