כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
בתום שלוש שעות

קבינט הקורונה לא קיבל החלטות: הצעת שקד נתקלה בהתנגדות

ישיבת קבינט הקורונה שהתכנסה הערב לראשונה, הסתיימה מבלי לקבל החלטות או הגבלות כלשהן | השרה שקד הציעה למנוע ממי שהפר בידוד - לצאת לחו"ל למשך תקופה מסויימת, אולם השרים גדעון סער ואורית פרקש-הכהן התנגדו בטענה - "זה לא מידתי"

קבינט הקורונה לא קיבל החלטות: הצעת שקד נתקלה בהתנגדות
נפתלי בנט צילום: Alex Kolomoisky/POOL

חרף ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה, קבינט הקורונה שהתכנס הערב (ראשון) לראשונה, התפזר לפני שעה קלה ללא החלטה על הטלת הגבלות חדשות מעבר לחידוש ההוראה על עטיית מסיכת גם בחללים הסגורים שהתקבלה ביום שישי האחרון.

בדיון שארך כשלוש שעות קבעו שרי הקבינט כי היעד בשלב זה הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימאלית בחיי השגרה. בנוסף, קבע הקבינט כי במקביל להתמודדות עם זן הדלתא, יש להיערך לאיומים עתידיים ע״י בניית תשתיות לאיתור ולטיפול בווריאנטים או נגיפים אחרים.

כינוסו הראשון של קבינט הקורונה - צילום: עומר מירון, לע\

עוד הוחלט כי ממונה הקורונה, פרופ׳ נחמן אש, וממונה המעברים הבינלאומיים, אלוף (במיל׳) רוני נומה, שמונה הבוקר לתפקיד, יגבשו המלצה למודל האכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו"ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים.

שרת הפנים איילת שקד הציעה לקנוס מפרי בידוד בצו עיכוב יציאה מהארץ למשך שנה, אלא ששר המשפטים גדעון סער וכן השרה אורית פרקש הכהן מ'כחול לבן' בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התנגדו למהלך וטענו כי זהו צעד שאינו מידתי, ולכן הצעת שקד לא התקבלה.

הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה כי "הגישה שלנו פשוטה: מקסימום הגנה על אזרחי ישראל, עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק בישראל. מסכות במקום הגבלות. חיסונים במקום סגרים. וריאנט הדלתא, כאמור, מדבק ב-50% יותר אבל אנחנו יודעים שהחיסון עובד".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד