כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
דקות לכינוס הקבינט

מנכ"ל משרד הבריאות מתפטר מתפקידו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי מודיע הערב על התפטרותו מתפקידו, כשנה לאחר שמונה לתפקיד על ידי השר הקודם יולי אדלשטיין | הוא יחזור לשמש כמנכ"ל ביה"ח ברזילי באשקלון | "אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגפת הקורונה". כתב הפרופ' לשר הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות מתפטר מתפקידו
פרופ' חזי לוי צילום: דוד כהן, פלאש 90

דקות קודם כינוס ועדת קבינט הקורונה בפעם הראשונה מאז כינון ממשלתו של נפתלי בנט, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ׳ חזי לוי מודיע על התפטרותו לאחר שנה בלבד שכיהן בתפקיד, תחת שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין.

פרופ׳ לוי מונה לתפקיד עם כניסתו של יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות, והחליף את קודמו בתפקיד משה בר סימן טוב שהיה לאחד מהסמלים של שנת הקורונה שהתפרצה בזמן כהונתו.

לוי הודיע על התפטרותו, דבר שמקובל בעת כניסת שרים חדשים וככל הנראה בימים הקרובים ימונה מנכ"ל חדש מטעמו של השר הנכנס ניצן הורביץ.

התפטרותו של פרופ׳ לוי הונחה דקות קודם כינוס ישיבת קבינט הקורונה הראשונה בממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט. בישיבה ידונו השרים והמומחים בדרכים לבלום את התפרצות הנגיף שמתפשט בימים האחרונים בישראל.

במכתב ההתפטרות כותב לוי: "ברצוני להודיע שאני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון". והתחייב: "אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגפת הקורונה".

"אני ממלא את תפקידי מזה כשנה ועוסק יומם וליל בניהול משבר הקורונה, במיגור התחלואה ובמבצע חיסוני הקורונה לצד תחומים רבים ונוספים הקשורים לעתיד המשרד ולעתיד מערכת הבריאות בשנים הקרובות".

עוד הוסיף המנכ"ל המתפטר: "גולת הכותרת של עשייתנו בשנה האחרונה הייתה מבצע החיסונים המוצלח ביותר בעולם. מבצע שאפשר לנו לבצע הקלות דרמטיות במשק, אשר נותר פתוח גם עם התפרצות הקורונה הנוכחית. זאת, מתוך מחשבה שנוכל להתגבר על ההתפרצויות האחרונות באופן מהיר ויעיל".

פרופ' חזי לוי פירט במכתבו לשר הבריאות הורוביץ את עשייתו במהלך השנה שבה שימש בתפקיד והצהיר: "עד לבחירת מנכ"ל מטעמך אמשיך לקדם ביתר שאת את נושא חיסוני בני הנוער, ואת ייצוב המערכת בנתב"ג כמובן במטרה לצמצם את התחלואה, כמו גם שאר הנושאים בהם אני עוסק".

"אני מודה לשר יולי אדלשטיין שבחר בי לתפקיד ואני מודה לך על העבודה המשותפת עד לסיום תפקידי. אומר לסיכום שאני גאה בכל אשר מערכת הבריאות עשתה במהלך מגפת הקורונה עד עתה, יחד עם ממשלת ישראל והציבור בישראל". כך לוי במכתבו.

השר הורוביץ פרסם הודעה: "אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל המשרד באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את מדינת ישראל במסירות במקצועיות רבה, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית".

פרופ' חזי לוי משרד הבריאות התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד