כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נחפרה תעלה ארוכה

מנין ההרוגים בקריסת הבניין במיאמי עלה ל-9; חולצו 4 גופות

מאמצי איתור הנעדרים וחילוץ הגופות מהבניין בן ה-12 קומות שקרס בלילה שבין רביעי לחמישי נמשך כל העת. ולפני שעות אחדות עודכן מנין הנספים לתשעה, לאחר מציאתן של ארבע גופות מתחת להריסות | מנין הנעדרים נכון לעכשיו עומד על 152 | המשלחות הישראליות מסייעות

מנין ההרוגים בקריסת הבניין במיאמי עלה ל-9; חולצו 4 גופות
זירת קריסת הבניין במיאמי צילום: Miami Dade Fire Rescue

ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, אמרה במסיבת עיתונאים כי מספר ההרוגים עומד על תשע נכון ליום ראשון בבוקר (שעון מקומי), לאחר שנמצאו שרידיהם של ארבעה נספים נוספים. מנין הנעדרים ירד ל-152 בני אדם. לוין קאווה אמרה כי צוותי החילוץ חפרו תעלה ארוכה ועמוקה לתוך ערמת ההריסות כדי להמשיך במאמצי החילוץ.

ראש העיר אמרה לתוכנית הטלוויזיה "Face the Nation" של רשת CBS, כי הצוותים ממשיכים כל העת במאמצי האיתור וחילוץ ניצולים במגדל שקרס. לצוותים אלה הצטרפו צוותים מישראל וממקסיקו שיסייעו במבצע.

בתוך כך, משפחות יהודיות רבות נמצאות כבר כמה יממות בין תקווה לייאוש. העולם ממתין לנס למצוא ניצולים, אך ככל שעובר הזמן המצב נהיה מייאש יותר, מחשש לקריסת החלק השני של הבניין, צוותי חילוץ והצלה עובדים בתנאים קשים דבר שמביא להאטה בקצב פינוי פסולת הבניין.

הבניין היה מלא בתערובת בינלאומית של אזרחים זרים, מהגרים מדרום אמריקה וחרדים, המשפחות כולם מודאגות ברחבי העולם.

ראש העיר אמרה כי הגורם לקריסת הבניין עדיין אינו ידוע, אך הבטיחה: "אנו הולכים לבצע חקירה מלאה ויסודית עם כל המשאבים המקומיים, הממלכתיים והפדרליים שלנו". היא גם הודיעה כי תיפתח ביקורת של כל הבניינים בני 40 שנה ומעלה, כדי לוודא שכל אחד מהם השלים את תהליך האישורים מחדש בתוך 30 הימים הבאים.

מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות AP פרסמה שמות של חלק מהנעדרים; ג'ודי שפיגל בת ה-66, התגוררה בקומה השישית. רחל בתה, אמרה לצד אחיה: "אנחנו מנסים להחזיק אחד את השני ביחד, אני יודעת שאמא שלי לוחמת. אני יודע שהיא אוהבת אותנו. אני יודע שהיא לא רוצה לוותר, זה היום השלישי, אז זה קשה", אמרה שפיגל.

אילן נאייבריף, היה חבר בקהילה היהודית באוניברסיטת שיקגו, הוא כיהן כנשיא ועד הסטודנטים של בית חב"ד בשנה האחרונה. הוא שהה בפלורידה כדי להשתתף בהלוויה של חבר שנפטר מקורונה. כך סיפרו הוריו ל-CNN.

האחים בראד וגארי כהן, שניהם רופאים, בראד כהן שנשוי לסורייה כהן נעדר. היא עמדה שעות מחוץ לבניין הדירות, והציגה תמונות של האחים בטלפון שלה לכל מי שחלף במקום.

ד"ר בראד כהן, מנתח אורטופדי פופולרי שמתמחה ברפואת ספורט. אחיו ד"ר גארי כהן, רופא במרכז הרפואי באלבמה. שניהם כאמור נעדרים.

זוג נוסף שנעדר, הם דוד ובוני אפשטיין, כך סיפר בן דודו של בוני, ג'ואי פלדמן. דייוויד, יזם נדל"ן מצליח. לבני הזוג בן המתגורר בניו יורק.

זוג נוסף, הם מרים כספי נוטקין, בת ה-81, ובעלה, ארנולד נוטקין, בן ה-87, הם התחתנו לפני כ-20 שנה לאחר שאיבדו את בני זוגם, כך על פי חבר המשפחה ששוחח עם סוכנות הידיעות AP.

נעדר נוסף הוא הארי רוזנברג, אלמן שהתגורר לבדו בבניין, בתו מלכי ובעלה בני וייס, הגיעו מלייקווד ניו ג'רזי לבקרו והתארחו אצלו, שלושתם מוגדרים נעדרים.

אסון מיאמי קריסת בניין חיפוש נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד