ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
האסון במיאמי; צפו ברגע הקריסה

קריאה בהולה: "הפסיקו לפרסם שמות נפגעים בוואטסאפ, זה חוסר אחריות"

ארגוני ההצלה פונים בבקשה מיוחדת אל כל משמשי הרשתות החברתיות ואפליקציות המסגרים לבל יפרסמו שמות של הרוגים באירוע הקשה במיאמי

קריאה בהולה: "הפסיקו לפרסם שמות נפגעים בוואטסאפ, זה חוסר אחריות"
רגע קריסת המבנה במיאמי צילום: צילום מסך

בהודעה שפרסמו ארגון הצלה של דרום פלורידה, וארגון חסד של אמת, מתבקשים גולשים ומשתמשים ברשתות חברתיות, לא לפרסם שמות של כביכול הרוגים, "הפסיקו לפרסם שמות של אנשים בוואטסאפ".

בהודעה נאמר: "המספר העצום של הודעות "המאשרות" מקרי מוות רבים בטרגדיה של מיאמי פשוט מזעזע". אתר 'Yeshiva world news' דיווח מוקדם יותר, כי למעשה אף גוף רשמי לא החל להזיז את ההריסות, ואף אחד מאנשי החיפוש והצלה לא נגעו בערמות הסלעים והאבנים כדי להתחיל בחיפוש.

רגע קריסת המבנה ממצלמות האבטחה

עוד פורסם, כי היו מסרים עם שמות קורבנות ש"אושרו כמתים", כאשר חלק מהשמות הללו אפילו לא היו בבניין בזמן הקריסה, כך הודיעו ארגון הצלה וארגון חסד של אמת.

שני הארגונים מתחננים בפני אנשים בבקשה להפסיק להעביר מסרים הגורמים מצוקה גדולה לבני משפחה רבים שמחפשים את יקיריהם.

אנא התפללו עבור הפצועים. לא ידוע שם האם של כולם.

משה בן טובה.
משה בן שושנה.
אריה לייב בן איטה.
ליין בן אילנה.
לייבל בן פייגה רבקה.
רות בת שרה.
חיים בן שרה.
מלכה בת שרה רחל.
ישראל צבי יוסף בן טובה.
צבי דניאל בן יהודית.
איטה בת מרים.

סאלי היימן, ממועצת המחוז במיאמי-דייד, אמרה לרשת CNN כי אין מידע לגבי 51 אנשים, וייתכן שחלקם לא היו בבניין בזמן האסון.

"במגדל יש תושבים שבאים לפי עונות, הבניין מחזיק יומן של אורחים השוהים במקום, אך הם לא עוקבים אחר הבעלים אם הם נמצאים", כך אמר ראש העיר.

בארי כהן, בן 63, אמר לתקשורת המקומית, כי הוא ואשתו ישנו בבניין וכששמעו לראשונה רעש, הם חשבו שזה ברק. בני הזוג נכנסו למרפסת שלהם ואז פתחו את הדלת למסדרון הבניין כדי למצוא "ערימה של הריסות ואבק ועשן המיתמר סביב".

בסופו של דבר הוא ואשתו הגיעו למרתף ומצאו שם מים זורמים, הם חזרו למעלה, צרחו לעזרה ובסופו של דבר חולצו על ידי הכבאים באמצעות מנוף.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", לפחות אדם אחד נהרג בקריסת מבנה רב קומות בבעלות יהודים בפרבר מיאמי סרפסייד, פלורידה, לפנות בוקר (חמישי). גורלם של מספר יהודים ששהו במקום - עדיין לא ידוע.

הבניין בן 12 הקומות בשם מגדלי צ'מפליין ממוקם בשדרת קולינס 8777, ליד רחוב 88, בלב אחת השכונות היהודיות ביותר במיאמי, הבוקר כאמור הבניין קרס וקבר תחתיו לפחות אדם אחד. מספר יהודים עדיין נעדרים.

עוד דווח, כי כוחות ההצלה שלפו לפחות 35 בני אדם מההריסות, וציוד כבד הובא כדי לסייע בייצוב המבנה וכדי להעניק יותר גישה לכוחות ההצלה, כך על פי כוחות כיבוי האש ממיאמי-דייד.

אדם שגר בבניין הסמוך תיאר את מה שקרה לתקשורת המקומית: "הבניין רעד ואז הסתכלתי דרך החלון ולא יכולת לראות, חשבתי שזה היה כמו סערה או משהו שנכנס פנימה, כשהאבק התבהר, שני שליש האחורי של הבניין נעלם, זה פשוט קרס".

מיאמי קריסת מבנה ארגוני הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד