כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המשטרה אוכפת

ביום אחד: שוטרים ביקרו 4,000 חייבי בידוד

המשטרה מגבירה את האכיפה, 270 השוטרים הזמניים שגויסו למאבק בקורונה לא ישוחררו כמתוכנן, במוקד הפעילות: הטלת קנסות של 5,000 שקל על מפירי בידוד

ביום אחד: שוטרים ביקרו 4,000 חייבי בידוד
שוטרים בפעולה צילום: דוברות המשטרה

הנגיף מרים ראש, והמשטרה מתייצבת למאבק בכוח מתוגבר: אתמול הוארכה העסקתם של 270 שוטרים זמניים שגויסו לפני כשנה למאבק בקורונה ושהיו אמורים לסיים כעת את עבודתם. כך מפרסם הבוקר מאיר תורג'מן ב'ידיעות אחרונות'.

הצעד הבולט ביותר של המשטרה הוא הידוק האכיפה והפיקוח כלפי חוזרים מחו"ל שחייבים בבידוד. ברשימות יש כ-30 אלף חייבי בידוד, כמחציתם ילדים, ובהם כ-12 אלף ששבו מחו"ל. ראש מדור חקירות במשטרה, סנ"צ זיו שגיב, סיפר אתמול כי מדי יום שוטרים מגיעים לבתיהם של 4,000 מתוכם. אתמול איתרו השוטרים יותר מעשרה מפירי בידוד ונתנו להם קנסות של 5,000 שקל. בנוסף, בביקורת הדרכונים בנתב"ג נתפס גבר בן 72 שרצה לטוס לחו"ל על אף שהוא צריך להיות בבידוד.

מאתמול קנסות יוטלו גם על ילדים קטנים, אחרי ששר הבריאות ניצן הורביץ חתם על התקנה המאפשרת למשטרה להטיל קנס של 5,000 שקל על הורים לילדים מתחת לגיל 12 שייתפסו מפירים בידוד. "המשטרה מתגייסת בכל כוחה למאבק", הדגיש סנ"צ שגיב. "המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה מתמקד במיוחד באכיפה נגד ישראלים השבים מחו"ל והם חייבי בידוד מאחר שהגיעו ממדינות אדומות או שאינם מחוסנים או מחלימים".

במשטרה גם גילו אתמול כי בשנת הקורונה נפתחו 500 תיקי חקירה פליליים נגד מפיצי המחלה, אולם לפי הנחיית פרקליטות המדינה כתבי האישום הומרו בקנסות מינהלתיים של 5,000 שקל.

ההחמרה באכיפה מגיעה אחרי חודש רגוע במיוחד: לפני יותר משבוע בוטלה ההנחיה על חובת עטיית המסכות, ובחודש האחרון נרשמו רק 131 דוחות למפירי הנחיות הקורונה.

משטרת ישראל קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד