י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חשש מהתפרצות מחודשת

המחדל במספרים: כך נכנסת הקורונה לארץ

המחדל בנתב"ג - כך מתגנב הנגיף לארצנו: לא פחות מ-4,487 בני אדם נחתו ממוסקבה בחודש האחרון בלבד, ו-31 מהם התגלו כמאומתים לקורונה | בנוסף, יותר מ-10,000 נוספים נחתו ממדינות שנחשבות בעלות "אזהרת מסע חמורה" | במשרד הבריאות סירבו להתייחס להאשמות

המחדל במספרים: כך נכנסת הקורונה לארץ
נתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

תחקיר ראשוני למחדל בנתב"ג מסוף השבוע: יותר מאלף נוסעים נכנסו ללא בדיקה כי לא היו מספיק עמדות דגימה ולא הייתה היערכות לעומס הטיסות.

בנוסף, ממדי הפרצה בנתב"ג נחשפים: כך, למרות האיסורים ולמרות האזהרות, נכנסות לישראל כמויות עצומות של נוסעים ממדינות שבהן משתוללת הקורונה - ומסכנים את כולנו, כך מדווחים, אדיר ינקו ומאיר תורג'מן 'בידיעות אחרונות'.

על המדינות שהוגדרו כ"יעד ברמת סיכון מרבית" נמנית גם רוסיה. אלא שכעת, מנתונים שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות", עולה שלא פחות מ-4,487 בני אדם נחתו בישראל מרוסיה בחודש האחרון בלבד, ו-31 מהם גם נמצאו חיוביים לקורונה. מדובר על שיעור מאומתים של 64.0 אחוז, הגבוה ביותר שנמדד עבור מדינה אחת בפרק זמן זה. ואם זה לא מספיק, אז על פי לוח הטיסות של נתב"ג, בשבוע הקרוב צפויות לנחות בישראל לא פחות מ-16 טיסות ממוסקבה. במשרד הבריאות בחרו שלא להעביר את מספר הנוסעים שקיבלו אישור לנסוע למדינות ברמת סיכון מרבית, אבל ברור לחלוטין שאין כל הצדקה לתת אישור - אם בכלל ניתן - לקרוב ל-5000 איש לנסוע ולחזור ממדינה שהסכנה להדבקה בה גבוהה כל כך.

כמו כן לא השיבו במשרד הבריאות על השאלה באשר לכמות הנוסעים שנחתה בחודש האחרון מהמדינה האסורה. מדינות נוספות שמשרד הבריאות אוסר על הנסיעה אליהן, ללא אישור, הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו והודו - המדינה היחידה הנוספת פרט לרוסיה שעמה יש לישראל קו תעופה ישיר, ולפי לוח הטיסות של נתב"ג הקו לדלהי עדיין פעיל, והערב צפויה לנחות טיסה מהעיר.

בנוסף לכך, לפי הנתונים שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות", נחתו בחודש האחרון 681 נוסעים מאתיופיה, מדינה שעבורה יש "אזהרה חמורה", ושלושה מתוכם התגלו כחולים. גם מהמלדיביים, שזוכים ל"אזהרה חמורה", נחתו 337 בני אדם, ואחד אומת כחולה. בסך הכל נחתו בחודש האחרון ממדינות בעלות "אזהרה חמורה" 10,653 בני אדם, ומתוכם 24 נמצאו מאומתים. כמו כן נחתו גם נוסעים ממדינות שאליהן מוצמדת "אזהרת מסע": גאורגיה 11,763 נוסעים, ארבעה מאומתים, אוקראינה 2,866 נוסעים, ללא מאומתים, בלארוס 1,678 נוסעים, שמונה מאומתים, ומצרים 1,305 נוסעים, מאומת אחד.

אמנם כל הטסים ארצה מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית בטרם עלייתם למטוס ומחויבים לחזור עליה עם נחיתתם, אך במהלך החודש האחרון נמצאו 174 בני אדם חיוביים תוך עשרה ימים ממועד הנחיתה - כלומר, בדיקה שכזו איננה יכולה להספיק לבד כדי להגן על תושבי המדינה מהדבקה.

ח"כ אבי מעוז פנה בשאילתה דחופה לשר הבריאות בעקבות כניסת נוסעים מחו"ל בנתב"ג לישראל ללא בדיקת קורונה, וכן ביקש לדעת כיצד בכוונת המשרד לטפל במצב המסוכן הזה

בעקבות מחדל בדיקות הקורונה בנתב"ג, הגיש אתמול (ראשון) ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, שאילתא דחופה בנושא לשר הבריאות החדש, ניצן הורביץ, וזאת בעקבות הסכנה הגדולה והחשש להתפרצות מחודשת של מגפת הקורונה בישראל.

בשאילתה שהגיש ח"כ מעוז נכתב כי "על פי הפרסומים בימים האחרונים עולה כי חברת הבדיקות בנתב"ג לא עומדת בעומס, דבר המייצר מצב שאנשים נשלחים לביתם ללא בדיקה ומהווים פוטנציאל להפצת הנגיף. לכן ברצוני לשאול: מי האחראי למחדל וכיצד ומתי בכוונת המשרד לטפל בבעיה ולמנוע התפשטות הנגיף?".

היום, תעלה השאילתא לנשיאות הכנסת שם יוחלט האם יהיה על השר לענות לח"כ מעוז כבר השבוע על השאילתא במליאה.

נתב''ג קורונה אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}