י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נקודת יציאה לבנט

יכשיל את המגעים? בליכוד אישרו את הצעת נתניהו

ועדת החוקה של הליכוד הסמיכה את ראש הממשלה נתניהו לאגד רשימות לתוך הליכוד בכדי להעניק לבנט עמדת כוח במו"מ, להכשיל את המגעים וללכת לבחירות. נתניהו עדיין זקוק לאישור חברי המרכז שיידרשו להצביע בקרוב

יכשיל את המגעים? בליכוד אישרו את הצעת נתניהו
נתניהו בוועדת החוקה של הליכוד צילום: מתוך הטוויטר של יניר קוזין

למרות התחושה כי גוש השינוי קרוב מאוד להרכבת ממשלה, בסביבת ראש הממשלה נתניהו עדיין עדיין מחפשים את המהלך שישאיר את נתניהו במעון בבלפור.

אמש (מוצאי שבת) דווח כי נתניהו פנה לבית הדין של הליכוד, בבקשה שיעניקו לו את הסמכות לאשר תיקון חוקתי לריצה משותפת עם המפלגות שתומכות בהקמת ממשלה בראשותו של נתניהו.

בכך הליכוד מציע לימינה תעודת ביטוח שתסייע לה להקשיח עמדות במו"מ מול גוש המרכז-שמאל, וכך מקווים בליכוד לפוצץ את המשא ומתן ולהכשיר את כניסת ימינה לממשלת נתניהו. זהו גם צ'ופר לבנט שבמידה והמשא ומתן יתפוצץ - הוא יוכל לרוץ יחד עם הליכוד.

הערב ועדת החוקה של הליכוד אישרה את הצעת נתניהו לריצה משותפת עם מפלגות אחרות, וצוין כי ההצעה דורשת אישור נוסף של חברי המרכז.

בוועדת החוקה של הליכוד הסביר ראש הממשלה כי "ההצעה היא אילוץ כדי למנוע ממשלת שמאל. ייתכן שלא נצטרך את ההסדר והוא יבוטל, זו רשת בטחון אם נלך לבחירות", נימק.

בליכוד הסבירו את המהלך ומסרו כי "על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין בכנסת ה- 24, ועדת החוקה בראשות יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, אישרה המפלגה את בקשתו של רה"מ בנימין נתניהו והסמיכה אותו, להביא הצעה עקרונית להגשת רשימת מועמדים משותפת, בבחירות לכנסת ה- 25. הרשימה ככל שתגובש, תוגש לאישור מזכירות הליכוד".

בליכוד התייחסו לעניין הפרוצדורלי והוסיפו כי "ההחלטה דורשת את אישורי חברי מרכז הליכוד, שיוזמנו להצבעה בעניין ביום רביעי בקרוב".

הליכוד נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}