היזהרו: הודעות התחזות לדואר ישראל ולחברות שליחויות
לאחרונה מזוהות מגוון הונאות פישינג המתחזות לשירותי דואר ומנסות לדלות פרטי אשראי. ההתחזות לדואר ישראל מובילה בשבועות האחרונים ומופיעה בגרסאות שונות
- קובי עוזיאלי
- ח' ניסן התשפ"א
מחקר של חברת אבטחת המידע ESET מצא כי 61% מהצרכנים ברחבי העולם הצהירו כי הם קונים ברשת לעתים קרובות יותר מאשר לפני פרוץ נגיף הקורונה.
עברייני הרשת מודעים לכך, וכעת ממקדים את המאמצים שלהם בניסיונות התחזות לשירותי דואר וחבילות שהגיעו לארץ.
ההודעות הפופולריות ביותר לאחרונה הודעות התחזות לדואר ישראל, הכוללות את לוגו החברה, ועדכון על חבילה שזמינה לאיסוף. כדי לתת אמינות להודעה, מצוין לכאורה מספר חבילה.
"החבילה שלך הגיעה"
אותה הונאה, גרסה נוספת של מייל הפישינג
על מקבל ההודעה לאשר תשלום של עלויות המשלוח באמצעות הקלקה על כפתור "אשר תשלום".
עמוד זדוני – להזנת פרטי כרטיס אשראי
לאחר שהקליקו לאישור תשלום, מגיעים הנמענים לעמוד זדוני, המיועד להזנת פרטי התשלום ובו יש למלא את תעודת הזהות, שם, מספר כרטיס, תוקף ושלוש ספרות.
הודעה נוספת אשר הופצה בתקופה האחרונה, עובדת באופן דומה, ומתחזה לחברת המשלוחים DHL, כאשר המטרה הינה אותה מטרה – השגת פרטי כרטיס האשראי של הנמענים.
הודעת התחזות ל-DHL
בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסרים כי "ללא ספק ההאקרים נהיו מתוחכמים יותר. מאחורי כל ניסיון הונאה ישנה חשיבה כיצד לגרום לה להיות הכי מעניינת, מפתה ואמינה. חשוב להיות מודעים לניסיונות הללו ולא להזין פרטי אשראי, במיוחד כאשר הבקשה הגיעה אליכם, ולא פועל יוצא של פעולה שאתם בעצמכם יזמתם.
במידה וקיים ספק שאולי באמת מדובר בחבילה אשר מיועדת לכם, תמיד תוכלו ליצור קשר עם הדואר או הספק ממנו קיבלתם לכאורה את הפניה ולבדוק באופן יזום".
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות