כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
4 שרי בריאות בשנה

שירותי הבריאות בברזיל בקריסה טוטאלית

מאבק עולמי: ברזיל קורסת: בתי החולים במדינה מלאים עד אפס מקום ומספר המתים מתקרב ל-300 אלף | משרד הבריאות הכריז כי 'המצב קריטי' והאזרחים קוראים לנשיא בולסונארו להתעורר

שירותי הבריאות בברזיל בקריסה טוטאלית
שגרת קורונה בברזיל צילום: Pixabay

ברזיל חווה קריסה היסטורית של שירותי הבריאות שלה, אחרי שיחידות טיפול נמרץ בבתי החולים מפוצצים עם קיבולת מלאה.

במדינת ריו גרנדה דו סול אין מיטות לטיפול נמרץ עקב מספר גבוה של חולי קורונה, האזהרה הגיעה כאשר המדינה עם מספר המתים היומי הגבוה ביותר שלה ספרה 2,841 מתים תוך 24 שעות.

נתון זה מהווה קפיצה גדולה מהשיא הקודם של 2,286 ב-10 במרץ, כך דווח ה-BBC. בהצהרה מטעם משרד הבריאות נאמר, כי המצב "קריטי מאד בכל המדינה".

"מניתוח המצב על ידי החוקרים שלנו עולה כי זו הקריסה הגדולה ביותר של בית החולים ושירותי הבריאות בתולדות ברזיל". פקידי בריאות במדינה המאוכלסת ביותר בברזיל, סאו פאולו, שרשמה ביום שלישי מספר גבוה של מקרי מוות, קראו לשר הבריאות החדש לשקול הטלת סגר לאומי.

מרסלו קווירוגה, מונה אתמול רשמית לשר הבריאות, והוא האדם הרביעי שמכהן בתפקיד מאז תחילת המגיפה. הוא קיבל את התפקיד ביום שני על ידי הנשיא ג'איר בולסונארו, שמתמודד עם ביקורת קשה על התמודדות עם המגיפה, הנשיא מזלזל בדרך קבע בנגיף, ולפני שבוע הוא אמר לתושבים "להפסיק להתבכיין בגלל הקורונה".

הנשיא בולסונארו התנגד בעקביות לצעדים להטיל סגר שהנהיגו מושלי המדינות, וטען כי הנזק הבטחוני והכלכלי יהיה גרוע יותר מהשפעות הנגיף עצמו. בראיונות לתקשורת ביום שלישי, שר הבריאות קווירוגה המליץ לברזילאים ללבוש מסכות ולשטוף את ידיהם, אך הפסיק לתמוך בסגר או אפילו באמצעי התרחקות חברתית.

כזכור הנשיא בולסונארו השמיע באופן עקבי זלזול בסכנות המגיפה, ובשבוע שעבר אמר לאנשים "להפסיק ליילל" על קורונה.

ברזיל מונה את המספר השני בגודלו של הידבקויות ומקרי מוות בעולם אחרי ארה"ב. בסך הכל רשמה המדינה יותר מ-11.6 מיליון חולים, ו-282,000 מקרי מוות מאז שהמגפה החלה.

בנוסף, הממשלה מתמודדת גם עם ביקורת על איטיות מבצע החיסונים. בימים אלה ברזיל נותנת את החיסון של אוקספורד-אסטרה-זנקה, ברזיל גם הזמינה את החיסונים של פייזר, ג'ונסון אנד ג'ונסון, וספוטניק הרוסי. עד כה כ-4.6% מהאוכלוסייה קיבלו מנה אחת לפחות.

קורונה ברזיל ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}