י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
שיפור במדדי התחלואה

משרד הבריאות: גם היישובים הכתומים יפתחו את הלימודים

בדיון מקצועי שנערך בין אנשי משרד הבריאות והחינוך הוחלט כי גם ילדי היישובים הכתומים ישובו לספסל הלימודים. משרד הבריאות הודיע כי הוא מבצע כעת חיתוך מעודכן לרמזור ורשימת היישובים המעודכנת תופץ בהקדם

משרד הבריאות: גם היישובים הכתומים יפתחו את הלימודים
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

בעקבות שיפור במדדי התחלואה ומתוך רצון לאפשר ליותר תלמידים לחזור לשגרת לימודים, סיכם שר הבריאות בדיון מקצועי שנערך הבוקר (רביעי), כי גם יישובים שצבעם כתום יוכלו לפתוח את הלימודים.

בעקבות כך, משרד הבריאות הודיע כי הוא מבצע כעת חיתוך מעודכן לרמזור ורשימת היישובים המעודכנת תופץ בהקדם.

עוד סוכם, כי תלמידי יא'-יב' יוכלו לשוב ללימודים, ללא מתווה קפסולות, כאשר 90 אחוז מתלמידי המוסד מחוסנים ומחלימים. במוסדות בהם מחוסנים או מחלימים 75 אחוז ומעלה, יוכלו לפתוח את הלימודים בכיתות יא'-יב' תוך שימור מתווה הקפסולות.

כזכור, לאור הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה במדינת ישראל ובתוך כך במערכת החינוך, זאת עקב הצלחת מבצע החיסונים הלאומי, שר החינוך יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס יצאו הבוקר בקריאה משותפת לפתוח את כל מוסדות החינוך, בכל הערים ולכל הגילאים (גן-כיתה יב') החל מיום ראשון הקרוב. זאת בהתאם למתווה ההפעלה הקיים (למידה בחצאי כיתות וכד'). בהתאם להצעה, סגירת מוסדות חינוך - אם יהיה צורך בכך - תיעשה באופן דיפרנציאלי, בהתאם לרמת התחלואה במוסדות החינוך ("רמזור חינוך").

בנוסף קראו השניים לבכירי משרד הבריאות לקצר את משך תקופת הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה מאומת – מעשרה ימים לחמישה ימים. וזאת כדי למזער את הפגיעה ברצף החינוכי ובהפעלת המשק, שכן הוריהם המחוסנים של הילדים נאלצים להישאר איתם בבית במהלך תקופת הבידוד.

משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}