י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
תקרית דיפלומטית?

נתניהו מנע מגנץ לצאת בראש המשלחת לאבו דאבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע משותפו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, לצאת בראש משלחת ישראלית לאבו דאבי לתערוכה ביטחונית מיוחדת, על פי הדיווחים מדובר בתערוכה ביטחונית חשובה שאמורה הייתה לייצג את הסכם השלום בין המדינות

נתניהו מנע מגנץ לצאת בראש המשלחת לאבו דאבי
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

כמו בלחימה מול נגיף קורונה, שיש הטוענים כי היא נגועה באינטרסים פוליטיים, כך גם עולה החשש הערב (ראשון) כי ביחסי החוץ עם איחוד האמירויות מתערבבים שיקולי פוליטיקה של הבחירות הקרבות ובאות.

על פי הדיווח של ניר דבורי ב'חדשות 12' אירעה תקרית דיפלומטית בין ישראל לאיחוד האמירויות. כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע משותפו, ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון יושב ראש מפלגת כחול לבן לצאת בראש משלחת ישראלית לאבו דאבי לתערוכה ביטחונית מיוחדת.

על פי הדיווח התערוכה הביטחונית מותגה על ידי האמירתים כסמל לנורמליזציה בין המדינות, וכעת עם מניעת יציאת המשלחת חוששים גורמים כי הדבר יגרום לתקרית דיפלומטית בין המדינות שזה עתה חתמו על הסכמי שלום ביניהם.

במשרד הביטחון טענו כי הוגשה בקשה מסודרת לוועדת חריגים על מנת לקבל אישור יציאה לתערוכה אך בוועדה סרבו לאשר את יציאת המשלחת.

בתוך כך דווח כי באיחוד האמירויות הוחלט הערב על זהות השגריר האמירתי שישתכן במבנה השגרירות שיוקם בתל אביב. ובתפקיד יכהן מוחמד מחמוד אל ח'אג'ה. אל ל'אג'ה נשבע אמונים לפני שליט דובאי, מוחמד בן ראשד, ו‏לפי הפרסומים בתקשורת הערבית, אל ח'אג'ה שימש עד לא מזמן כראש לשכתו של שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד.

איחוד האמירויות תקרית דיפלומטית בני גנץ בנימין נתניהו תערוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}