סיכום 2020: השנה הוזמנו 50 מיליון חבילות מחו"ל
מפרסום "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020, עולה כי השנה נמסרו 50 מיליון חבילות מחו"ל • פתח תקוה מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה
- כתבה מקודמת
- י"ג שבט התשפ"א
- 1 תגובות
מפרסום "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020, עולה כי השנה נמסרו 50 מיליון חבילות מחו"ל, מול 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 – ירידה של 26.5%. מנתוני דואר ישראל לסיכום 2020, עולה, כי מתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כ-30 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות: פתח תקוה - מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה, עם כ-2.9 מיליון חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8 חבילות לתושב בממוצע), כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-540 אלף חבילות (11.7 חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ- 605 אלף חבילות מחו"ל (11.2 חבילות לתושב בממוצע).
תל אביב ממשיכה להוביל את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות החבילות הגבוהה ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסיה, תל אביב דורגה השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס לגודל האוכלוסיה.
ביגוד הוא הקטגוריה המובילה בקניות ברשת אחרי הנעלה, קוסמטיקה, מוצרי חשמל וגאדגטים
עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת בשנת 2020 היתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), אביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .
דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, אמר "שנת 2020 הייתה אחת השנים המאתגרות בתולדות דואר ישראל והעמידה אותנו במבחן לאור הירידה בהטסות בכל העולם, סגירת חלק מהמדינות, והצורך ולהמשיך ולשרת את הציבור כתשתית חיונית גם בתקופות הסגר, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, גם כאשר עובדים רבים נעדרו, עקב מחלה או בידוד. הגענו לתקופה זו איתנים מתמיד, על בסיס מערך לוגיסטי וטכנולוגי מתקדם שהוקם בשנים האחרונות, וניהול מוקפד שאיפשר לנו להמשיך ולתת שירות מיטבי גם בתקופת הקורונה, ואף להיערך לחגי הקניות בצורה טובה יותר משנים קודמות".
לדברי גולדשטיין, "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה. בתחום התשלומים, 60% מהקניות שהתבצעו השנה בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, התבצעו לרכישות בטוחות מחו"ל. בעקבות הקורונה ראינו השנה התחזקות של רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגורית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר בארץ, להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי, והצעת ערך בשילוב שירות עד הבית באותו יום, או ביום שלמחרת".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות