י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סוער בארצות הברית

אנרכיסטים התפרעו: "אנחנו לא רוצים את ביידן"

פורעים מארגון השמאל הקיצוני 'אנטיפה' השתוללו ושרפו את מטה המפלגה הדמוקרטית וקראו: "לנקום על רציחות המשטרה, מלחמות אימפריאליסטיות וטבח פשיסטי"

אנרכיסטים התפרעו: "אנחנו לא רוצים את ביידן"
אנשי 'אנטיפה' בהפגנה צילום: Elijah Schaffer slightly offensive

לאחר שחלק מקבוצות הימין הקיצוניות ניסו לשבש את מינוי ביידן בהתפרעות ב-6 בינואר בקפיטול, אתמול (רביעי) התעוררו המפגינים מהשמאל הקיצוני עם הפגנות ואלימות.

מטה המפלגה הדמוקרטית בפורטלנד נשרף על ידי פורעי 'אנטיפה' ארגון שמאל קיצוני, כאשר בנוסף שרפו מפגינים דגלי ארה"ב בדנבר, והשתוללו בסיאטל במחאה על נשיאות ביידן. הפורעים של 'אנטיפה' ניפצו חלונות במטה המפלגה הדמוקרטית בפורטלנד, שרפו דגלי ארה"ב בדנבר והשחיתו חלונות ראווה בסיאטל שעות ספורות לאחר שהושבע הנשיא ג'ו ביידן.

המשטרה הפדרלית נאלצה לירות גז מדמיע בניסיון לפזר מפגינים שזרקו סלעים וביצים לעבר בניין רשות ההגירה והמכס בפורטלנד - אורגון ביום רביעי בלילה.

הם גם שרפו כאמור דגלי אמריקה וריססו כתובות גרפיטי על חלונות הראווה בדנבר ובסיאטל, הם צעדו בקולומבוס, אוהיו, והפגינו גם בסקרמנטו.

העימותים ביום רביעי הסלימו עד למצב בו הרשויות נדרשו לחסום רחובות המובילים לבניין. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות אש ואלימות קשה. המפגינים דרשו לבטל את רשות ההגירה, לטענתם הרשות נוקטת יד קשה נגד המהגרים עם אכיפה אגרסיבית של חוקי ההגירה.

קבוצת מפגינים נשאה שלטים נגד ביידן ונגד המשטרה בצעדה ביום רביעי ברחובות פורטלנד ופגעה במטה המפלגה הדמוקרטית באורגון, כך נמסר מהמשטרה. על אחד השלטים נכתב "אנחנו לא רוצים את ביידן, אנחנו רוצים לנקום בתגובה לרציחות של המשטרה ולהילחם נגד האימפריאליזם".

ג'ו ביידן אנשי ארגון אנטיפה מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}