עד כמה החשיבה משפיעה על חיינו // מנדי קוריץ
אחרי שבשבועות האחרונים כתבתי על הניהול הטכני של העסק, השבוע אעסוק בהשפעה שיש למחשבה שלנו על ההתנהלות הכלכלית ועל חיינו בכלל | כך זה עובד
- מנדי קוריץ
- ב' טבת התשפ"א
לפני הכל, כולנו יודעים היטב בידיעה ברורה, שהכל מאיתו יתברך, והוא זן ומפרנס לכל. אנחנו פה, רק כדי לבצע את ההשתדלות הנכונה שתביא, בסייעתא דשמיא, להצלחה גדולה. בשורות הבאות, אנסה לדייק לכם את משמעותן של המחשבות שאנו חושבים, וההשלכות שלהן על חיינו. גם לסביבה שלנו יש השפעה עצומה עלינו בחיי היום יום ובעסקים, לטוב ולמוטב.
למעשה, אתם מתנהגים תמיד כמו "מגידי עתידות" בחייכם. בדרך בה אתם חושבים, בשיח שלכם אודות מצבים שהולכים להתברר. בציפייה ובביטחון שלכם שדברים טובים יקרו. כשאתם חושבים כך, דברים טובים קורים לכם, בדרך כלל. אם תצפו שיתרחשו דברים שליליים, לרוב לא תתאכזבו. לציפיות שלכם ישנה השפעה מופרזת גם על האנשים הסובבים אתכם. מה שתצפו מבני אדם וממצבים, קובע את היחס שלכם אליהם יותר מכל גורם אחר. אנשים ישקפו את הגישה שלכם בחזרה, כמו מראה, בין אם היא חיובית או שלילית.
אני רוצה לשתף אתכם במחקר חשוב שקראתי: ד"ר רוברט רוזנטל מהרווארד ערך עשרות ניסויים מבוקרים לאורך השנים, לבדיקת כוחן של ציפיותיהם של מורים על ביצועי התלמידים. בספר מכונן שלו, "פיגמליון בכיתה", הוא מספר על מקרים חוזרים ונשנים, בהם נמסר למורים מידע מקדים על תלמידים (או לפעמים כיתה שלמה), שניתן לחזות כי יעשו קפיצה משמעותית בביצועים האקדמיים בשנה הקרובה.
למרות שהתלמידים נבחרו מתוך אוכלוסיית בתי הספר בכלל, כל עוד המורים האמינו שתלמידים אלה הם יוצאי דופן, וציפו שהם יסתדרו טוב, התלמידים היו טובים בהרבה מתלמידים אחרים. התנהגותם הייתה טובה, הרבה מכפי שניתן היה לשער על ידי ציונים או התנהגות קודמים.
בחיים האישיים שלכם, הציפיות שלכם מהצוות, מהבוס, מהלקוחות ואפילו מהעתיד - נוטות להתגשם. הציפיות שלכם משפיעות רבות על אנשים ואירועים, לטוב ולרע, אז היזהרו!
שימו לב, כך ניתן ליישם כלל זה באופן מיידי:
1. צפו לטוב ביותר!
הניחו את מיטב הכוונות מצד הצוות והעמיתים לעבודה שלכם. חישבו מההתחלה שהם רוצים לעשות עבודה טובה, לקבל החלטות טובות ולקבל תוצאות טובות. כאשר הדברים משתבשים (כפי שהם נוהגים כל הזמן), במקום להגיב יתר על המידה, נהלו שיחה ידידותית עם האדם האחר ושאלו שאלות כדי להבין בדיוק מה קרה. בדרך כלל יש סיבה טובה לכל דבר.
2. התחילו בבית.
אמרו לבני המשפחה לילדים שלכם באופן קבוע שאתם מאמינים בהם, שאתם חושבים שהם נפלאים, שאתם אוהבים אותם וגאים בהם. דייוויד מק'קלנד מהרווארד מצא כי המשפחות הטובות והמאושרות ביותר, שגידלו ילדים עם התפתחות גבוהה ביותר, התאפיינו כמשפחות עם "ציפיות חיוביות". ההורים האכילו את ילדיהם בזרם של מסרים חיוביים, ואישרו עד כמה הם אוהבים אותם ומאמינים בהם. לא משנה מה קרה בטווח הקצר, הילדים ידעו תמיד שאבא ואמא עומדים מאחוריהם במאה אחוז. והם לא אכזבו את הוריהם.
3. תרגלו התנהגויות עם הצוות והעמיתים לעבודה שלכם.
המנהלים, היזמים ואנשי המכירות הטובים ביותר הם אנשים שמציגים "ציפיות חיוביות", מכולם ובכל דבר שהם עושים. האמינו בהם וביכולות שלהם ובעמידה ביעדים שהצבתם ותגלו נפלאות!
צפו לטוב ביותר בעצמכם: תארו לעצמכם שיש לכם פוטנציאל בלתי מוגבל ושאתם יכולים להשיג כל דבר שאתם מבחינים בו. דמיינו שהעתיד שלכם מוגבל רק על ידי הדמיון שלכם. חישבו שכל מה שהשגתם עד עכשיו הוא רק חלק קטן ממה שאתם באמת מסוגלים לקבל. תארו לעצמכם שהרגעים הגדולים ביותר שלכם, שהקב"ה שלח לכם, היו רק הכנה לדברים הגדולים שעוד יבואו.
אתם מגנט חי: מושכים תמיד לתוך החיים שלכם את האנשים, המצבים, והנסיבות שמתואמות עם המחשבות שלכם. בגלל האדם שאתם. תוכלו לשנות את חייכם, כי אתם יכולים לשנות את צורת החשיבה שלכם. תוכלו לשנות את מי שאתם. משכו אליכם טוב, ממש כמו המאמר הידוע: "תחשוב טוב, יהיה טוב".
המחשבות שלכם חזקות ביותר. הם כמו סוג של אנרגיה נפשית הנעה במהירות האור. הן יכולות לצלוח כל מחסום. זו הסיבה, למשל, שאתם יכולים לחשוב על אדם, לפעמים במרחק רב, וברגע הבא הטלפון יצלצל ואותו אדם יהיה על הקו. מחשבותיכם התחברו לאותו אדם ברגע שחשבתם עליו.
חברות מפתחות מוצרים, תהליכים, שירותים ודרכי עשייה עסקיים המושכים קבוצה שלמה של לקוחות, עובדים, ספקים, ונסיבות המתיישבות עם החשיבה הדומיננטית של הארגון. דמיינו כאילו כל מרכיב אנושי בתוך הארגון ומחוצה לו הוא כלי מוזיקלי כלשהו. יחד הם מרכיבים תזמורת סימפונית נהדרת. כולם מנגנים יחד ויוצרים סוג של מוסיקה המהווה את פעילויות העסק שלכם ואת חייכם.
כדאי לדעת כי בכל פעם שדברים לא מסתדרים בעסק, הדרך המהירה ביותר לחולל שינוי, היא להביא אדם חדש שמשנה את הדרך, בה אנשים חושבים ומרגישים כלפי עצמם ומול העשייה שלהם. ערכים חזונות חדשים, אסטרטגיות חליפיות ומדיניות אחרת כלפי הלקוחות - מביאים לשינוי מהיר ולעיתים קרובות אפילו דרמטי.
אז קדימה, תחשבו חיובי! זה בידיים (ובראש) שלכם.
אין במאמר זה כדי להחליף יועץ או כדי להתוות דרך , ואין בדברים הנ"ל לקיחת אחריות על פעולותיכם. מקווה שעזרתי לכם. מוזמנים להביע את דעתכם או לשתף בנושאים שמעניינים אתכם. בכל שאלה ניתן לפנות במייל: [email protected]
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות