י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
6 ימים לפיזור

הליכוד בקריאה לבנט • גנץ עדיין מתעקש: לא אדיח את ניסנקורן

המתח הפוליטי לשיאים חדשים: השאלה העיקרית שמעסיקה את כולם היא האם מתחת לפני השטח נרקמת פשרה חדשה שתמנע את היציאה לקלפי, או העובדה כי הקרע הפוליטי אינו בר תיקון היא סופית | מסרים בכלי התקשורת מלמדים על ניסיונות אחרונים להביא לחיבורים חדשים

הליכוד בקריאה לבנט • גנץ עדיין מתעקש: לא אדיח את ניסנקורן
נתניהו/בנט/גנץ צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

גם אם חוק לפיזור הכנסת לא יעבור כנדרש, בעוד ששה ימים, ביום שלישי בחצות הכנסת ה-23 צפויה להתפזר כתוצאה מכך שלא יושלם הליך חקיקת תקציב המדינה, ובינתיים בליכוד מציעים לנפתלי בנט לחבור לממשלה, כאשר הם מעריכים כי ישראל בדרך לבחירות אך מתנים פשרה בהדחת אבי ניסנקורן ממשרד המשפטים, ובני גנץ מתבצר בעמדתו.

בראיון הבוקר (רביעי) ל'ערוץ הכנסת' התייחסה השרה גילה גמליאל לדבריו של יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא מתנגד לחרמות במערכת הפוליטית ואמרה: "אני קוראת לו לבוא עכשיו לקואליציה רחבה יחד עם הליכוד כחול לבן והחרדים", לדבריה,  "אם הוא ככה יסכים בהמשך אז למה לדרדר את המדינה למערכת בחירות מיותרת?. תהתה וציינה כי "אפשר לייצר פלטפורמה נכונה" שהממשלה הנוכחית לא הצליחה לפעול.

גם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר התייחס לנושא בראיון לרדיו 103 FM ואמר כי "אין מגעים עם כחול לבן, הם לא מוכנים לשמוע. הולכים לבחירות, וכחול לבן לא יעברו את אחוז החסימה, זו התאבדות פוליטית.. כבר 15 שנה אומרים שנאבד את השלטון, לא הייתי מספיד את נתניהו כל כך מהר, יש לנו כמה הפתעות".

זוהר הוסיף והציב תנאי להמשך קיום הממשלה, ואמר כי "לא נוכל להמשיך לתפקד עם ניסנקורן כשר משפטים". דבריו מתחברים לדיווחים על דיל של החלפת ניסנקורן במשרד המשפטים בתמורה לקיום הרוטציה, שזה עיקר הדאגה של נתניהו עם מינוי הפרקליט המסתמן וכן הליכים נוספים שמוביל השר ניסנקורן.

מנגד, בכחול לבן דוחים את ההצעה, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בכינוס 'מכון הישראלי לדמוקרטיה' הבוקר כי "אני לא מתכוון להחליף את אבי ניסנקורן, הוא עושה עבודה טובה מאוד. אנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה ומוסדות המשפט". גנץ הוסיף, "יש להימנע מבחירות ולהגיע למצב של ממשלה מתפקדת. זהו משבר בריאותי, כלכלי וחברתי רחב, לכן אני מתעקש על העברת תקציב, ממשלה מתפקדת ותכנון לטווח ארוך, ואמשיך להיאבק על כך. אני מקווה שראש הממשלה יתעשת ויבין שהליכה לבחירות זה לא הדבר הנכון למדינה".

 

בחירות בנט אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}