י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
זעקת הנשמות

פרסום ראשון: דרעי זעק בקבינט: אנחנו מאבדים דורות של ילדים

"אנחנו מאבדים דורות של ילדים. אין להם את האמצעים להתחבר לזום ואין מי שיישב איתם. הנזקים שלהם גדולים מאד", כך אמר הערב השר דרעי לשרי קבינט הקורונה, כשהוא מציג את זעקת הנשמות היהודיות שנאבדות בעקבות הקורונה. כמו כן הציע מתווה שיזם לפתיחת המסחר

פרסום ראשון: דרעי זעק בקבינט: אנחנו מאבדים דורות של ילדים
אריה דרעי צילום: דוד כהן, פלאש 90

במהלך ישיבת קבינט הקורונה המכונס בשעה זו, הציג יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתווה מיוחד, לפיו ניתן לפתוח את המסחר, כשבאופק ניתן לראות את החיסון כשעסקה ראשונה נחתמה עם 'פייזר' ביום שישי האחרון.

"כבר בישיבה ביום חמישי התרעתי על המנגנון אכיפה ועל הניהול שחייב להיות יעיל יותר", אמר דרעי מוקדם יותר היום. לדבריו, "אני לא רואה שום סיכוי שבמצב הנוכחי, בלי שנחזיר אחורה את ההגבלות, שנהיה בימים הקרובים מתחת אר 0.8 ו-500 נדבקים שזה המדד שהצבנו".

דרעי הוסיף ואמר לשרי קבינט הקורונה: "לי הכי חשוב מערכת החינוך. זה בדמי. אני מבין את הרצון להוריד את ה-R אולם ברגע שהחלטנו לפתוח ולהתקדם אי אפשר להוריד את מקדם ההדבקה בשום צעד אכיפתי נקודתי שנעשה. צריך לעשות חשבון מחדש ולאור זאת שיש לנו כבר לו"ז לחיסון, אנחנו צריכים להתכונן בהמשך לסגר שלישי וכעת לפתוח את מערכת החינוך ואת המסחר".

יו"ר ש"ס הציג מתווה שלו, לפיו אפשר לפתוח את המסחר לאור החיסון הצפוי להגיע ארצה בקרוב: "אנחנו צריכים לאפשר פתיחת מסחר כעת למשך חודשיים. כל פתרון נקודתי כזה או אחר לא באמת מוריד את ה-R רק גורם נזק למערכת החינוך ולמסחר. אנחנו חייבים לפעול באומץ, לראות את האמת ולחיות עם הקורונה. אני רואה את המחיר הכבד. אני מסתובב בארץ ורואה את המחיר הכבד, בעיקר בערי הפריפריה. שם משלמים ביוקר את נזקי הקורונה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר זעק בפני חבריו השרים: "אנחנו מאבדים דורות של ילדים. אין להם את האמצעים להתחבר לזום ואין מי שיישב איתם. הנזקים שלהם גדולים מאד", כך דרעי על זעקת הנשמות היהודיות שנאבדות בעקבות הקורונה.

"וכמובן גם המסחר". הוסיף דרעי, "חייבים לתת להם לפעול לכמה חודשים כדי שיתאוששו, שירוויחו. יש לנו לוז חיסון, ואם נצטרך עוד סגר שלישי קטן ומצומצם כדי לאפשר למסחר לחזור, צריכים לעשות זאת. אנחנו חייבים להתקדם".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}