י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
דורש לכפות בידוד על השבים מדנמרק

נתניהו בהצהרה: הדיון יימשך שעות; הנושא מורכב

תוך כדי הדיון הנמשך בקבינט הקורונה באשר לעוצר לילי או סגר על ערים אדומות, ראש הממשלה נתניהו מפרסם הצהרה מצולמת בה הוא מבהיר ומעדכן כי הדיון עשוי להימשך עוד שעות שכן מדובר "בנושא מאוד מורכב" כהגדרתו. כמו כן נתניהו דורש לכפות בידוד על השבים מדנמרק

נתניהו בהצהרה: הדיון יימשך שעות; הנושא מורכב
ראש המממשלה נתניהו צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הערב (ראשון) הצהרה מצולמת, בה הוא מעדכן את אזרחי ישראל: "אנחנו בעיצומו של דיון חשוב ומעמיק בקבינט הקורונה, וזה יימשך עוד שעות, מפני שהנושא מאוד מורכב".

נתניהו הסביר: "אני רוצה לוודא שאנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, בהסכמה רחבה ככל האפשר, כדי לאפשר לנו לפתוח את הכלכלה ואת החינוך מבלי לסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה נתניהו

לדבריו: "אנחנו הורדנו את התחלואה לאחת הרמות הנמוכות במערב, ואני לא מתכוון לוותר על זה בהינף יד. אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל".

בדיון שנמשך בשעה זו, עומדת ההצעה על עוצר לילי רק בערים אדומות וכתומות, לצד סגר שיוטל על כל חנויות המסחר בכל הארץ החל מהשעה 19:00.

בדיון נרשם עימות בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר ישראל כץ שהביע התנגדות לסגירת המסחר. נתניהו הגיב בכעס ואמר: "אם לא נסגור את המסחר ב-7 בערב מקדם ההדבקה יעלה. תביא לי הצעות".

כץ הגיב: "סגירת המסחר היא דיון בפני עצמו. נכון שזה תחום משיק לאחרים, אבל צריך לוודא שמה שנפתח עובד בצורה תקינה. האויב הוא התקהלות. שם צריך לטפל".

נתניהו השיב לו: "כל אחד רוצה לפתוח ולהקל בתחומו, הבנתי. אם לא פתחנו כלום, אנחנו צריכים לגרוע משהו כי ברור לנו שמקדם ההדבקה והמספרים שאנחנו רואים נכונים ללפני שבועיים. אנחנו צריכים לעשות צעדים להוריד את מקדם ההדבקה. זה בדיוק מה שלא עשו באירופה ותראו מה שקורה שם".

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי חובה להכניס את החוזרים מדנמרק לבידוד כפוי ושיבצעו בדיקה.

ראש הממשלה הנחה את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לוודא מיידית שהחוזרים מדנמרק נכנסים לבידוד וביקש מהיועמ"ש לוודא שאפשר משפטית לחייב אותם לעבור בדיקת קורונה. מדובר במוטציה של הנגיף שיכולה להוות סכנה גדולה לכלל אזרחי ישראל.

בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}